کاشت و مراقبت از 200 درخت در علی آباد کتول

مجازات جالب یک مجرم

سبزترین ازدواج کشور در کرمانشاه رخ داد. ازدواجی که در آن نه خبری از مهریه‌های چند هزار سکه‌ای بود و نه ریخت و پاش‌های آنچنانی. ازدواجی که در آن عروس مهریه خود را کاشت 1305 درخت تعیین کرد.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۵
سبزترین" ازدواج" کشور در کرمانشاه رقم خورد

به گزارش جام جم آنلاین، "سعید و شیوا" دو جوانی که چند سال است در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند ازدواج خود را نیز به شیوه‌ای متفاوت و دوستدارانه محیط زیست برگزار کردند تا الگویی باشد برای سایرین که هم قدر محیط زیست را بدانند و هم ازدواج را آسان بگیرند.

سعید سلیمانی مدیرعامل جمعیت مردم نهاد محیط زیست "هیلو" در خصوص ازدواج خود به ایسنا گفت: ازدواج ما از سوی محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان سبزترین ازدواج کشور نام‌گذاری شد.

وی در خصوص دلایل این نام‌گذاری اظهار کرد: ما به جای سکه و طلا، مهریه را کاشت 1305 درخت تعیین کردیم که بخشی از این درخت‌ها تاکنون کاشته شده است.

سلیمانی یادآوری کرد: عدد 1305 را نیز به این دلیل انتخاب کردیم که سال تولد "فیروز اسکندری" بنیانگذار سازمان حفاظت از محیط زیست کشور است.

بنیان‌گذار مدرسه طبیعت کیکم کرمانشاه ادامه داد: مقرر شده درختانی که کاشته می‌شود از گونه "ارغوان"، "سنجد"، "بید وحشی" و "سیاه‌تلو" باشد.

سلیمانی با بیان اینکه درختکاری از مهمترین اهداف سازمان هیلو است، تاکید کرد: با این 1305 درختی که کاشته شود، ما رکورد کاشت 125 هزار و 305 درخت در کشور را به ثبت می‌رسانیم که از سال‌ 84 تا کنون در جمعیت هیلو انجام شده است.

وی در خصوص مراسم ازدواج برگزار شده نیز یادآوری کرد: ما در این مراسم از هیچ ظرف یکبار مصرفی که بعد در طبیعت و محیط زیست رها شود استفاده نکردیم . همچنین هیچ حیوانی به عنوان قربانی در مراسم ما ذبح نشد و خون هیچ حیوانی را نریختیم.

مدیرعامل جمعیت هیلو عنوان کرد: در ازدواج ما از گل استفاده نشد و برای دسته گل عروس هم از یکسری گیاه وحشی استفاده کردیم.

سیلمانی گفت: روز بعد از عقد، ادامه مراسم ازدواج را در دل طبیعت و جنگل‌های "هیرکانی" واقع در "سیاه‌کل" در شمال برگزار کردیم.

وی از سابقه 12 ساله فعالیت‌های محیط زیستی خود یاد کرد و افزود: حدود پنج سال از این فعالیت را با همسرم "شیوا معتضدی" به صورت مشترک انجام دادیم.

این فعال محیط زیست هدف از این ازدواج را فرهنگ‌سازی برای حفظ و گرامیداشت محیط زیست دانست و ادامه داد: با این کار به جوانان نشان دادیم که ازدواج را حتما نباید با طلا و سکه و هزینه زیاد برگزار کرد و می‌توان ازدواج را آسان گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها