برنامه‌های تیم ملی یا اهمیت حضور این تیم در رقابت‌های انتخابی المپیک سبب نشده است، فدراسیون والیبال به تیم جوانان بی‌توجه باشد. توجه به جوانان والیبال از صحبت‌های بهروز عطایی پیداست،‌ وقتی می‌گوید: ما هم اردوی اروپایی داریم.
کد خبر: ۹۰۴۹۸۳
عطایی: با برترین‌های والیبال اروپا بازی می‌کنیم
جوانان والیبال ایران در هجدهمین دوره مسابقه‌های قهرمانی آسیا برای ششمین مدال خوشرنگ خود در این رقابت‌ها تلاش می‌کنند تا در پانزدهمین حضور خود، ششمین قهرمانی را جشن بگیرند. بازی‌های والیبال زیر 20 سال آسیا 19 تا 27 تیر در چین تایپه برگزار می‌شود؛‌ کشوری که سرمربی تیم ایران درباره آن می‌گوید به همراه ژاپن، چین و کره جنوبی جزو حریفان اصلی ایران است.

عطایی با نگاهی به دورتر‌ها می‌گوید: در دور مقدماتی 16 تیم شرکت دارند که جوانان ایران در گروه دوم با قطر، هنگ‌کنگ و یک تیم از منطقه مرکزی آسیا هم گروه است. پیش‌بینی بازی‌های جوانان کار سختی است، بیشتر از این بابت که سرعت پیشرفت نوجوانان تا جوانان در بسیاری از کشورها بیشتر از ایران است. ما امید زیادی برای رفتن روی سکو داریم، اما تا آن موقع باید نقاط ضعفمان برطرف شود. در دوره گذشته والیبال قهرمانی جوانان آسیا که با حضور 20 تیم در میامی بحرین برگزار شده بود، تیم ایران به مقام قهرمانی رسید و امسال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در چین تایپه به میدان می‌رود.

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران نیاز به 10 تا 15 دیدار دوستانه و تدارکاتی برای آماده‌سازی تیم را یک ضرورت می‌داند و ادامه می‌دهد: نزدیک به یک ماه است اردوهای ما آغاز شده و امروز به مرحله سوم رسیده‌ایم. در اردوهای قبلی روی آمادگی جسمانی بچه‌ها تمرکز کردیم و اصلاح تکنیک انجام دادیم. در اردوهای آینده ضمن توجه به این مقوله‌ها کارگروهی را از سر می‌گیریم و بازی‌های تدارکاتی در همین مرحله قرار دارد.

بهروز عطایی درباره انگیزه بازیکنان در تمرینات می‌گوید: بازیکنان جوان انگیزه بسیار خوبی برای آموختن دارند. جوانان در این سن و سال، میل خوبی به یادگیری دارند و به همین دلیل مشکلی در این زمینه نداریم. آنها با دقت موارد جدید آموزشی را یاد می‌گیرند. بازی‌های تدارکاتی تیم جوانان همان‌گونه که عطایی انتظار دارد چگونه بین 10 تا 15 دیدار تدارکاتی داخلی و برون مرزی تا پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا تامین می‌شود؟ سرمربی جوانان والیبال می‌گوید: این برنامه را پیش‌بینی کردیم و در اختیار فدراسیون گذاشتیم. جمعه این هفته به اسلوونی می‌رویم و در تلاشیم با تیم‌های آلمان، جمهوری چک و اسپانیا بازی کنیم. هدفمان این است با تیم‌هایی بازی کنیم که به مرحله نهایی رقابت‌های جوانان اروپا صعود کرده اند و برترین‌های قاره سبز به شمار می‌آیند. خوشبختانه با وجود حجم کار فدراسیون و تمرکز روی تیم ملی بزرگسالان در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک به تیم ما هم توجه خوبی صورت می‌گیرد. عطایی در شرایطی از اوضاع تیمش صحبت می‌کند که سومین مرحله اردوی آماده‌سازی جوانان والیبال جریان دارد. در این مرحله، 19 بازیکن 12 روز تمرین می‌کنند. رسول آقچه‌لی، علی رمضانی، بیژن براتی‌طرقی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، مرتضی شریفی، علی یوسف‌پور نصفحی، محمود رسولی، اسماعیل طالبی‌خامنه، توحید صمدی، طیب عینی ثمرین، محمدکاظم غفاری، امیرحسین اسفندیار، مصطفی خلیلی، جواد کریمی سوچلمایی، میربابک موسوی گرگری، اکبر ولایی، علیرضا صفایی طهرانی و اسماعیل مسافر داشلی برون بازیکنان اردونشین والیبال هستند.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها