عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه در گفتگو با جام جم آنلاین :

تعرفه های پزشکی از توان مردم خارج است/ مجلس ورود می کند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه از تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی در سال 95گلایه کرد و گفت :بر اساس قانون تعرفه های پزشکی برای سال جدید باید پیش از پایان یافتن سال اعلام شود، اما با گذشت حدود دو ماه از سال هنوز تکلیف تعرفه های پزشکی معلوم نیست .
کد خبر: ۹۰۴۸۴۴
تعرفه های پزشکی از توان مردم خارج است/ مجلس ورود می کند

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در باره تعرفه های پزشکی گفت : در حال حاضر ویزیت پزشکان در بسیاری از مطب ها مشمول بیمه نمی شود و در صورت افزایش تعرفه ها فشار زیادی به بیماران وارد می شود .

وی افزود : تعرفه های پزشکی در حال حاضر به اندازه کافی بالاست و پزشکان درآمد ها ی خوبی دارند و بر این باورم با توجه به پایین بودن توان مالی بسیاری از اقشار جامعه، افزایش تعرفه ها به صورت غیر منطقی می تواند فشار زیادی به مردم وارد کند، چرا که مردم توان پرداخت ندارند .

منوچهری با مثبت خواندن اجرای طرح سلامت در جامعه گفت : با اجرای طرح سلامت میزان پرداختی از جیب مردم بسیار کاهش یافته است، اما هنوز ویزیت پزشکان در خیلی از مطب ها مشمول بیمه نمی شود .

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه بررسی در مورد تعرفه ها در دولت در حال نهایی شدن است تصریح کرد :البته با توجه به عملکرد مثبت آقای هاشمی وزیر بهداشت یقین دارم که در رابطه با تعرفه ها تصمیم منطقی گرفته خواهد شد .

منوچهری با بیان اینکه انتظاراتی که پزشکان برای افزایش تعرفه ها دارند بسیار زیاد است،اظهار داشت : با توجه به کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات، تعرفه های پزشکی افزایش چشمگیری پیدا کرد و حالا اگر قرار باشد هر ساله به این تعرفه ها نیز اضافه شود به نظر می رسد مشکلاتی در حوزه سلامت و صندوق های بیمه ای ایجاد شود.

وی یادآور شد: اعضای شورای عالی بیمه باید هرچه سریعتر این مهم را تعیین تکلیف کند، زیرا هرچه بیشتر در اعلام افزایش نرخ تعرفه تاخیر صورت گیرد ممکن است برخی پزشکان خود اقدام به تعیین تعرفه های پزشکی کنند و هریک رقم و قیمتی برای دستمزد خود در نظر گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: با توجه به اینکه افزایش غیرمنطقی تعرفه ها فشار مالی زیادی بر بیمه ها تحمیل می‌کند، لذا باید رقمی مورد قبول واقع شود که هر دو وزارتخانه بتوانند از عهده آن برآیند، درهر صورت چنانچه همچنان در تعیین تعرفه ها تاخیر صورت گیرد مجلس به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نظر
-
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
۰
۰
با این اوضاع و احوال و افزایش روزانه تعرفه های پزشكی و همچنین اشتباهات پزشكی و خیلی موارد دیگه كه همه مردم براشون ملموس هست و حسش می كنند بجز پزشكان و مسئولینی كه بدون توجه به نظرات و افكار عمومی دارن ساز خودشون رو میزنند به نظر میرسه تا 10 سال یا كمتر یا بیشتر آینده مردم بیش از پیش به طب سنتی گرایش پیدا كنند در واقع دلیل گرایش فعلی خیلی از افراد جامعه به طب سنتی فقط به دلیل بی اعتماد شدن مردم به پزشكان هست .

نیازمندی ها