یک نماینده مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین:

تعرفه خدمات پزشکی باید متناسب با تورم باشد/ اغلب پزشکان درآمد بالایی ندارند

افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی در سال 95 با واکنش های مخالف و موافق بسیاری همراه بوده است .البته در این میان آمار مخالفان آن بر موافقانش می چربد. چراکه مخالفان نیز خود بر دو دسته تقسیم می شوند. گروهی از آنان که همان جامعه پزشکی کشور هستند مقدار این افزایش را ناچیز می دانند و معتقدند افزایش 10 درصدی تعرفه ها با قیمت تمام شده خدمات پزشکی و تورم در حوزه سلامت همخوانی ندارد .گروه دیگری از مخالفان نیز بخشی از نمایندگان مجلس هستند که کلا با افزایش قیمت خدمات پزشکی مخالفند و آن را موجب بالا رفتن هزینه های مردم عنوان می کنند . دراین میان تنها موافق این طرح دولت است.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۴
تعرفه خدمات پزشکی باید متناسب با تورم باشد/ اغلب پزشکان درآمد بالایی ندارند

دکتر محمد حسین قربانی نماینده مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین در این باره گفت:افزایش تعرفه خدمات پزشکی باید متناسب با تورم باشد از آنجا که در طول سال هیچ تولید ومحصولی به لحاظ قیمت ثابت نیست و همواره با افزایش همراه است لذا تعرفه خدمات پزشکی نیز نمی تواند ثابت باشد.

وی که از موافقان طرح افزایش تعرفه های پزشکی است افزود:از انجا که برخی از پزشکان از درامدهای بالایی برخوردارند تصور عامه براین است که دیگری نیازی به افزایش تعرفه ها در این حوزه نیست درحالیکه فراموش نکنیم اغلب پزشکان کشور از درآمد بالایی برخوردار نیستند و برخی از آنان درآمدهای بسیار پایینی نیز دارند.

قربانی افزایش 10 درصدی را حداقل امتیاز برای پزشکان دانست و گفت:به نظر من مخالفت با افزایش تعرفه های پزشکی،رفتاری کاملاغیر کارشناسی است.

این نماینده مجلس یکی از مشکلات جامعه پزشکی کشور را تاخیر در مطالبات این گروه از سوی بیمه های درمانی عنوان وتصریح کرد: تا زمانی که دولت تعهداتش را به بیمه پرداخت نکند این مشکلات همچنان وجود دارد.

نماینده آستانه اشرفیه در پاسخ به این پرسش که افزایش تعرفه ها سبب بالا رفتن هزینه های مردم می شود گفت :برای این هم مسلما راهکاری وجود دارد راهکار آن اتخاذ تدابیری چون راه اندازی سیستم پزشک خانواده و ارائه کارت الکترونیک سلامت به مردم است.تا وقتی نتوانیم مشکلات بیمارستانی وهزینه های پیش بیمارستانی را مدیریت کنیم ،مشکلات حل نخواهد شد .

قربانی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهایی که می تواند هزینه های درمانی مردم را کاهش دهد یکسان سازی بیمه ها دانست و افزود:در حال حاضر بالغ بر 7میلیون نفر از بیمه های مختلف استفاده می کنند و حدود 2500تا3000 میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه می شود چنانچه این بیمه ها یکی شوند بالطبع هزینه ها نیز کاهش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها