نخستین دیدار تدارکاتی شاگردان لوزانو با قهرمان لیگ جهانی

تیم ملی ایران مغلوب فرانسه شد

تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار دوستانه خود در سال جاری از ساعت 22:30 امشب جمعه 24 اردیبهشت به وقت تهران به مصاف تیم ملی فرانسه قهرمان لیگ جهانی 2015 رفت.
کد خبر: ۹۰۴۴۳۰
تیم ملی ایران مغلوب فرانسه شد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل فدراسیون والیبال ، رائول لوزانو که برای نخستین بار در یک مسابقه بر روی نیمکت تیم ملی ایران می نشست، سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد ظریف، امیر غفور، فرهاد قائمی و میلاد عبادی پور را به عنوان ترکیب آغاز کننده ایران به میدان فرستاد.
در طرف دیگر میدان نیز لورنت تیلیه فرانسه را با ترکیب آنتونن روزیر، بنجامین تونیوتی، کوین تیلی، کوین لوروکس، نیکلاس لوگاف و نیکلاس مرشال به میدان فرستاد.
در ست نخست فرانسه میزبان که از حمایت 2400 تماشاگر پرانرژی برخوردار بود، از ابتدای مسابقه ابتکار کار را در دست گرفت و موفق شد 25 بر 19 نتیجه این ست را از آن خود کند.
در ست دوم اما بازیکنان ایران بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند و لوزانو نیز با آوردن فرهاد قائمی به جای حمزه زرینی اختلاف امتیازات را از بین برد و دو تیم در امتیاز 24 برابر شدند. فرهاد قائمی به محض ورود به میدان با زدن سرویس های پر قدرت موفق شد ایران را در این ست 27 بر 25 پیروز کند.

در ست سوم حمزه زرینی در ترکیب آغاز کننده تیم ایران جایگزین فرهاد قائمی شد و دو تیم در رقابتی نزدیک تا امتیاز 19 پیش رفتند.
تنوع و تغییر برنامه های تاکتیکی از سوی سرمربیان و پاسور های دو تیم بازی را بیش از پیش جذاب و سخت تر کرد. لورنت تیلیه با آوردن هوراسیو دی آلمدیا خواست تا اختلاف امتیازات تیم خود را زیاد کند ولی موفق نشد. لوزانو هم با آوردن مهدی مهدوی و مجتبی میزراجانپور به جای امیر غفور و سعید معروف موفق شد در امتیاز 21 بر 19 از فرانسه پیش بیفتد. البته این اختلاف در امتیاز ٢٤ به صفر رسید و فرهاد قائمی هم به جای زرینی به میدان آمد. همچنین غفور و معروف به جای خود بازگشتند. آرمین تشکری در امتیاز 27 به میدان آمد و حتی امتیاز 28 را از آن ایران کرد. دو تیم در رقابتی سخت تا امتیاز 31 پیش رفتند و بالاخره این فرانسوی ها بودند که توانستند امتیاز این ست را 33 بر 31 از آن خود کنند.
در ست چهارم ایران با معروف، موسوی، غلامی، ظریف، غفور، عبادی پور و زرینی بازی را آغاز کرد. شاگردان لوزانو هرچه از زمان بازی می گذشت هماهنگ تر می شدند و بازی زیباتری به نمایش می گذاشتند. در این ست ملی پوشان کشورمان ابتکار عمل را در دست گرفتند و در اکثر لحظات مسابقه از حریف قدر خود پیش بودند. در این ست فرانسوی ها هر چه کردند نتوانستند زودتر از ایران به امتیازات دست پیدا کنند. مصطفی شریفات هم در این ست فرصت بازی از سوی لوزانو را به دست آورد. سرمربی آرژانتینی والیبال ایران با تعویض های مکرر سعی کرد اختلاف امتیازات را حفظ کند ولی این فرانسوی ها بودند که در نهایت موفق شدند 27 بر 25 پیروز شوند و بازی با نتیجه 3 بر یک به سود میزبان به پایان رسید.
ملی پوشان فردا در دومین دیدار دوستانه خود ساعت 20:30 به وقت تهران در شهر هارنس به مصاف فرانسه می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها