یک زوج هفتاد و چند ساله برای اولین بار دارای فرزند شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۲
زن هفتاد و چند ساله هندی نخستین فرزند خود را به دنیا آورد

به گزارش جام جم آنلاین ، دالجیندر کائور، که حدود هفتاد سال سن دارد، پس از دو سال درمان لقاح مصنوعی در ایالت هاریانا در شمال هند با استفاده از تخمک زن دیگری باردار شد و یک فرزند پسر به دنیا آورد. او یکی از سالمندترین زنانی است که حاملگی و وضع حمل او گزارش می‌شود.

از آنجا که این زن شناسنامه ندارد، سن دقیق او معلوم نیست اما خود می‌گوید حدود هفتاد سال سن دارد. نداشتن شناسنامه در هند امری غیرعادی نیست.

دالجیندر به رئیس مرکز ملی لقاح مصنوعی در شهر هیسار، که درمان در آنجا صورت گرفته، گفته است که پنج تا هفت سال از شوهرش، موهیندر سینگ گیل، کوچکتر است و شناسنامه شوهرش نشان می‌دهد که هفتاد و نه ساله است. بنابراین احتمالا این زن باید بین هفتاد و دو تا هفتاد و چهار سال سن داشته باشد.

این زوج، که به کشاورزی اشتغال دارند، چهل و شش سال پیش ازدواج کردند و شوهر این زن گفته است که تقریبا امید خود به داشتن فرزند را از دست داده بودند و هنگامی با دوستان خود از درمان با لقاح مصنوعی سخن گفتند، مورد ریشخند و حتی سرزنش قرار گرفتند.

موهیندر سینگ می‌گوید که به جای دلسرد شدن از این اظهارات، برای حاملگی همسرش دعا کرد و می‌افزاید "خدا دعای ما را شنید و زندگی ما را کامل کرد."

به گفته پزشکان، نوزاد این زوج سالمند که پسر است، کاملا سالم است و هنگام تولد چهار کیلو و چهارصد گرم وزن داشت. اسم او را "آرمان" گذاشته‌اند.

منبع : بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
۰
۰
جالب بود

نیازمندی ها