روحانی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کرمان خبر داد:

تک رقمی شدن تورم در سال جاری/ رشد اقتصادی 5 درصدی

بیست و هفتمین سفر استانی دولت یازدهم درحالی به ایستگاه کرمان رسید که این استان به گفته مسئولانش از بی‌آبی رنج می‌برد و انتظار مردم کرمان از دولت این است که تدبیری در این زمینه بیندیشد تا امید برای توسعه کرمان زنده بماند.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۳
کمک 2000 میلیاردی صندوق توسعه ملی به کرمان

به گزارش جام‌جم، مهم‌ترین مساله‌ای که در سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به استان کرمان در دستور کار قرار گرفته معضل آب است. همان‌طور که آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در این استان نیز در استقبال از رئیس‌جمهور بر این موضوع تأکید کرد.

مشکل اساسی کرمانی‌ها آن‌قدر اساسی است که حسن روحانی نیز در مصلای امام علی(ع) نیز بر آن صحه گذاشت و گفت: ما مردم استان کرمان را با مشکلاتش تنها نخواهیم گذاشت. معضل منابع آبی هم برای کرمان و هم برای فلات مرکزی و بسیاری از استان‌های کشور است و این دولت همه توان خود را برای معضل آب استان کرمان دنبال خواهد کرد.

وی با بیان این‌که در کنار مساله آب، موضوع کشاورزی و آبیاری مدرن در سطح استان کرمان بویژه در سال‌های 95 و 96 در شورای عالی استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت، افزود: در این سفر 40 طرح و پروژه با اعتبار 968 میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده برای استان کرمان در نظر گرفته شده است و این اعتبار غیر از طرح‌هایی است که در این سفر به ارزش 1500 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و غیر از طرح‌های متعددی است که با بخش خصوصی در حدود 5000 میلیارد تومان در استان اجرایی خواهد شد.

رئیس‌‌جمهور از اختصاص 2000 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای کمک به طرح‌های استان کرمان خبر داد و گفت: باید معادن استان کرمان را آبادتر کرد و سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد.

دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان، شرکت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاران و بازدید و افتتاح چند پروژه از دیگر برنامه‌های روز گذشته رئیس‌جمهور در استان کرمان بود؛ سفری که امروز نیز ادامه دارد و با حضور رئیس‌جمهور در شورای اداری استان و نشست خبری به پایان خواهد رسید. آن‌طور که استاندار کرمان عنوان می‌کند، بیش از 3000 میلیارد تومان طرح در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن، آب، تولید انرژی و گردشگری همزمان با سفر رئیس‌جمهور به این استان به بهره‌برداری رسید.

از سوی دیگر، معاونان رئیس‌جمهور و وزیران دولت نیز روز گذشته به‌عنوان نمایندگان رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان کرمان سفر کردند و ضمن افتتاح برخی از پروژه‌ها، در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، به بررسی مشکلات آنها پرداختند.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در نشست هم‌اندیشی کرمانی‌های مقیم خارج از کشور و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در استان کرمان حضور داشت.

همچنین محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به همراه جمعی از مسئولان از کارخانه فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد و با حضور او کارخانه پتروشیمی فجر کرمان کلید خورد.

از سوی دیگر، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان زرند از 26 طرح بخش کشاورزی را به صورت همزمان افتتاح کرد. یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در سطح 153 هکتار از باغات بخش دولت‌آباد شهرستان زرند است که با صرف یک میلیارد و550میلیون تومان اجرا شد که حدود 60درصداین هزینه را دولت تامین کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، همزمان با این طرح 25 طرح آبیاری دیگر در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسید که 21 طرح آن مربوط به آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی در 1038هکتار از اراضی کشاورزی استان از جمله در شهرستان‌های نرماشیر و رابر است .

کمیل انتظاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها