شهردار منطقه 12 تهران از اجرای برنامه جامع در حوزه ساماندهی بار و کالا در شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۷
جابه جایی کالا و بار در بازار  تهران؛ فقط در ساعات پایانی روز

به گزارش جام جم آنلاین ، عابد ملکی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح جابه جایی درب به درب کالا و بار است ، بیان کرد: با اجرای این طرح، از پراکندگی ای که اکنون در حوزه حمل کالا و بار در بازار وجود دارد و هر شخصی با هر وسیله نقلیه ای که دارد، وارد این محدوده شده و نه تنها باعث افزایش ترافیک می شود، بلکه باید ساعت ها منتظر بماند و در نهایت کالای مشتریان را بدون بارنامه و بیمه به مقصد نامعلوم حمل کند ، جلوگیری می شود.

وی افزود: در همین راستا تلاش شده است حمل کالا و بار را از حوزه شخصی خارج شده و در قالب شرکت هایی که دارای پروانه بهره برداری هستند؛ انجام شود. در واقع مطابق با ماده 31 قانون شهرداریها ، وظیفه حمل مسافر، کالا و بار در حوزه شهرها برعهده شهرداری ها قرار داده شده است و این مجموعه موظف است تا به شرکت هایی که به صورت تخصصی در حوزه حمل کالا و بار فعالیت دارند، مجوز اعطا کند.

ملکی با تاکید بر اینکه سیاست کلی معاونت حمل و نقل و ترافیک بر این است تا جابه جایی کالا و بار در بازار تهران در ساعات پایانی روز انجام شود؛ گفت: برنامه های منطقه نیز در اجرای این طرح بر مبنای سیاست های شهرداری تهران در محدوده بازار خواهد بود و در نظر داریم تا بی نظمی هایی که در این محدوده به خاطر ورود وانت بارها و حمل کالا و بار در ساعات اوج ترافیک شاهد بودیم؛ اصلاح شده و حمل کالا و بار به ساعات 7 تا 8 شب که تردد در این محدوده کمتر است؛ منتقل شود.

وی با تاکید براینکه موفقیت طرح ساماندهی حمل کالا و بار در بازار تهران مستلزم تغییر فرهنگ کسبه و صاحبان صنایع در حمل کالاها و محصولاتشان است، ادامه داد: مشکل بزرگی که در منطقه 12 وجود دارد، این است که تمامی صاحبان صنایع انبار دپو کالاهای خود را در نزدیکی فروشگاه های خویش در این منطقه ایجاد کرده اند و زمانی که محصولات خود را به مشتریان می فروشند؛ همان لحظه اقدام به بارگیری کالای فروخته شده می کنند که این فرهنگ منسوخ شده در تمام بازارهای دنیاست به طوریکه در بازارهای جهانی رسم بر این است تا بعد از خریدی که مشتری انجام می دهد و وجه آن را پرداخت می کند، کالای خریداری شده در انتهای روز به مقصد مشتری ارسال شود.

عابد ملکی افزود: ما باید این فرهنگ را در بین فعالان بازار تهران جا بیندازیم که بارهای خود را ترجیحا به صورت الکترونیک و مارکتینگ در بازار تهران جابه جا کنند و همچنین اگر بخواهند بار را به صورت محدود حمل کنند باید این کار در ساعات پایانی روز انجام شود. شهردار منطقه 12 در پایان از بیمه و بارنامه شدن تمامی بارها در طرح ساماندهی خبر داد.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها