دیدارهای حساس دیروز لیگ برتر فوتبال تا حدودی تکلیف قهرمانی را مشخص کرد اما هنوز سه تیم روی کاغذ شانس دارند.
کد خبر: ۹۰۲۹۷۳
همه احتمالات هفته آخر لیگ برتر / استقلال معجزه می خواهد،پرسپولیس اقبال

به گزارش جام جم ورزشی ، از این لحاظ تکلیف قهرمانی روشن شد که حالا به خوبی می دانیم استقلال شانس بسیار ناچیز و کمی برای رسیدن به عنوان قهرمانی این فصل دارد.

پرسپولیس هم اکنون 54 امتیاز دارد و در هفته آخر لیگ برتر باید در تهران مقابل راه آهن یکی از تیم های ضعیف این فصل قرار بگیرد، تیمی که هم اکنون با 25 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد.

سرخ های پایتخت برای پشت سر گذاشتن استقلال خوزستان و بوسه بر جام لیگ پانزدهم باید با بیش از دو گل به پیروزی برسد ضمن اینکه هیچ گلی هم دریافت نکند. البته پرسپولیس در شرایطی باید بدون دریافت گل راه آهن را با دو گل بیشتر شکست بدهد که صدرنشین کنونی یعنی استقلال خوزستان هم در هفته آخر پیروز شود در غیر اینصورت هر نتیجه ای برای استقلال خوزستان به غیر از پیروزی باعث می شود تا پرسپولیس در صورت برد مقابل راه آهن با هر تعداد گل زده و خورده قهرمان شود.

از سویی استقلال خوزستان صدرنشین در هفته آخر در زمین خود با ذوب آهن مصاف می دهد. آنها با 54 امتیاز صدرنشین هستند و با پرسپولیسی که مثل آنها 54 امتیازی است دو گل فاصله دارند تا صدرنشین باشند.

تفاضل گل استقلال خوزستان 17 است، آنها 14 گل در کل لیگ خورده اند و 31 گل نیز به ثمر رسانده اند. این در حالی است که تفاضل گل تیم دوم جدول یعنی پرسپولیس بر روی عدد 15 ایستاده است. سرخ ها 48 گل زده اند و در مقابل پذیرای 33 گل بوده اند و این یعنی یک خط حمله آتشین در برابر یک خط دفاع ضعیف و متزلزل.

استقلال برای قهرمانی همین جا معجزه می خواند. تیمی که اکنون شانسی برای قهرمانی ندارد باید منتظر این باشد که استقلال خوزستان مقابل ذوب آهن بدون اینکه گلی بزند پر گل یعنی با اختلاف سه گل شکست بخورد، چیزی که بعید به نظر می رسد.

حتی در صورت عملی شدن این احتمال آبی ها باید معجزه دومی هم داشته باشند، شکست پرسپولیس مقابل راه آهن مقابل آن هم با تعداد گل های زیاد، چیزی که خیلی خیلی بعید است.

اما این دو اتفاق خیلی بعید باز هم برای استقلال کافی نیست. آنها به یک معجزه سومی هم نیاز دارند، پیروزی پر گل در قم مقابل صبایی که علی دایی را به عنوان سرمربی بر روی نیمکت خود می بیند. تنها در این صورت است که استقلال ضمن برابری امتیاز با پرسپولیس و استقلال خوزستان 54 امتیازی تفاضل گلش از آنها هم بیشتر می شود و قهرمان می شود. علی دایی قبلا وعده داده بود که یقه استقلال را در هفته آخر می گیرد، شاید این اتفاق نیفتد و او هرگز به هدف خود نرسد اما اینجا هم بعید به نظر می رسد شاگردان دایی مقابل استقلال تن به شکست پر گل بدهند.

تمامی دیدارهای هفته آخر لیگ برتر روز جمعه بیست و چهارم اردیبهشت به صورت همزمان و از ساعت 18 آغاز می شود.

در میان سقوط کرده ها هم که استقلال اهواز تکلیفش مشخص است و از چند هفته پیش سقوط خود را قطعی کرده. حالا قرعه سیاه سقوط دوم به یکی از تیم های راه آهن ، ملوان و البته سیاه جامگان می رسد. ملوان 27، راه آهن 25 و سیاه جامگان 24 امتیاز دارند و سیزدهم تا پانزدهم هستند. برای ملوان که تا حدودی نسبت به آن دو تای دیگر از منطقه خطر دورتر است پیروزی مقابل سیاه جامگان حیاتی است. جنگ بر سر سقوط نکردن در اینجا به اوج می رسد. ملوان با پیروزی و حتی یک تساوی بقای خود را حتمی می کند اما سیاه جامگان نیازمند یک پیروزی پر گل مقابل حریف 25 امتیازی است.

راه آهن هم در بدترین شرایط باید مقابل پرسپولیس مدعی قهرمانی قرار بگیرد. یکی برای قهرمانی می جنگد و یکی برای سقوط نکردن. راه آهن 25 امتیازی با یک مساوی هم خیالش راحت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پادشاه لیگ
-
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
۰
۰
روی جام روبان قرمز ببندید .طوفان سرخ جام را به روی سر خواهد برد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها