هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

مسیر قهرمانی از تبریز می گذرد

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران درحالی فردا ( یکشنبه) برگزار می شود که سرخابی های تهران برای نزدیک شدن به قهرمانی، رقابت سختی با نمایندگان تبریز خواهند داشت.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۹
مسیر قهرمانی از تبریز می گذرد

به گزارش جام جم ورزشی ، دیدارهای این هفته درحالی به صورت همزمان از ساعت 18 فردا آغاز خواهد شد که تیم های استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران، رقابت تنگاتنگی و نفس گیری برای رسیدن به جام قهرمانی پانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران دارند.

این سه تیم مدعی هم اکنون با 51 امتیاز و به خاطر تفاضل گل در رتبه های اول تا سوم ایستاده اند و نبردهای سختی را در هفته بیست و نهم پیش روی خود دارند.

در ورزشگاه آزادی تهران، استقلال که تا دو هفته قبل امیدی برای رسیدن به قهرمانی نداشت اما با کسب 2 پیروزی ارزشمند و ناکامی دیگر مدعیان به صدر جدول رسیده است در دیداری حساس میزبان تراکتورسازی تبریز و شاگردان مربی سابق خود خواهد بود.

رویایی پرویز مظلومی با امیر قلعه نویی و نیاز مبرم هر دو تیم به کسب سه امتیاز بر اهمیت این دیدار افزوده است.

استقلال برای نزدیک شدن به جام قهرمانی و تراکتورسازی تبریز که در اندیشه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است تنها به سه امتیاز می اندیشند و همین مساله می تواند رویارویی دوباره قلعه نویی با استقلال را به یکی از زیباترین دیدارهای این فصل تبدیل کند.

آبی پوشان تهران در این دیدار هرائر میگویان بهترین مدافع فصل جاری خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و همین امر سبب شده است تا حنیف عمران زاده اخراجی دوباره به اردوی این تیم بازگردانده شود.

استقلال خوزستان رده دومی در مشهد میهمان تیم پرنوسان، پدیده خواهد بود. عبدالله ویسی و شاگردانش که شگفتی ساز این فصل بوده اند در صورت کسب پیروزی در این بازی خارج از خانه می توانند امید فراوانی برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند.

پرسپولیس تهران که تا هفته گذشته مدعی اصلی قهرمانی بود و با قبول شکست مقابل نفت به رتبه سوم سقوط کرده است در تبریز درحالی میهمان تیم سختکوش و یکدست گسترش فولاد خواهد بود که خبرها از کنار گذاشته شدن دروازه بان پرحاشیه و جنجالی این تیم از سوی سرمربی حکایت دارد.

برانکو و تیمش به خوبی می دانند که در صورت ناتوانی در کسب برتری در این دیدار دشوار، شانس چندانی برای رسیدن به رویای خود ندارند.

در دیگر دیدارهای مهم هفته بیست و نهم تیم های راه آهن تهران و ملوان انزلی که از گزینه های اصلی سقوط هستند، به ترتیب میزبان سپاهان اصفهان و صبای قم خواهند بود.

سیاه جامگان مشهد هم که در آستانه سقوط به دسته پایین تر قرار دارد در دیداری دشوار مهیمان ذوب آهن اصفهان است که کسب نکردن امتیاز در این دیدار می تواند موجب سقوط تیم تحت رهبری فرهاد کاظمی شود.

برنامه مسابقات هفته بیست و نهم بدین شرح است: (تمامی دیدارها ساعت 18 برگزار می شود)

استقلال تهران - تراکتورسازی تبریز

گسترش فولادتبریز - پرسپولیس تهران

پدیده مشهد - استقلال خوزستان

نفت تهران - فولاد خوزستان

استقلال اهواز - سایپا

ملوان انزلی - صبای قم

راه آهن تهران - سپاهان اصفهان

ذوب آهن اصفهان - سیاه جامگان

جدول رده بندی:

1-استقلال تهران / 51 امتیاز و تفاضل مثبت 16

2-استقلال خوزستان / 51 امتیاز و تفاضل مثبت 16

3-پرسپولیس تهران / 51 امتیاز و تفاضل مثبت 13

4-تراکتورسازی تبریز / 45 امتیاز و تفاضل مثبت 10

5-نفت تهران / 45 امتیاز و تفاضل مثبت 8

6-ذوب آهن اصفهان / 43 امتیاز

7-صبای قم / 40 امتیاز

8-گسترش فولاد تبریز / 38 امتیاز و تفاضل مثبت 6

9-سپاهان اصفهان / 38 امتیاز و تفاضل مثبت 2

10-سایپا تهران / 36 امتیاز و تفاضل منهای 4

11-پدیده مشهد / 36 امتیاز و تفاضل منهای 6

12-فولادخوزستان / 34 امتیاز

13-ملوان انزلی / 26 امتیاز

14-سیاه جامگان مشهد / 24 امتیاز

15-راه آهن تهران / 22 امتیاز

16-استقلال اهواز / 13 امتیاز

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها