هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

مسیر قهرمانی از تبریز می گذرد

باخت ناباورانه پرسپولیس برابر نفت تهران، برای چندمین بار در این فصل داغ دل هواداران این تیم را تازه کرد؛ تیمی بدون دروازه‌بان مطمئن!
کد خبر: ۹۰۰۶۷۹
برانکو و تیم بی‌سنگربان!

این را دیگر همه می‌دانند. پرسپولیس امسال بارها از نبود یک دروازه بان مطمئن لطمه خورده و امتیازهای زیادی را از این بابت از دست داده است، سرخپوشان در حالی چنین وضعی دارند که برخلاف سال‌های نه‌چندان دور که همه راه‌ها در فوتبال ایران به یک دروازه‌بان خارجی ارمنستانی و خوب به نام آرمناک پطروسیان ختم می‌شد، چند دروازه‌بان سطح اول در حال حاضر در تیم‌های مختلف باشگاهی حضور دارند از مهدی رحمتی و داوود اخباری تا رضا بیرانوند، سرلک و مظاهری و خیلی‌های دیگر که در طول فصل نشان داده‌اند به مراتب بهتر از سوشا مکانی از دروازه تیمشان محافظت می‌کنند.

در این میان کارشناسانی چون بیژن ذوالفقارنسب به درستی تاکید دارند که پرسپولیس هفت، هشت سال است از این پست ضربه می‌خورد. شاید ریشه حدود نیمی از ناکامی‌های این تیم در بازگشت به قله قهرمانی همین جا باشد، اما در عین حال نمی‌شود همه دروازه‌بان‌های سال‌های اخیر پرسپولیس را با یک چوب بزنیم، چراکه بوده‌اند دروازه‌بانانی چون نیلسون پرتغالی که حضوری قابل دفاع در این تیم داشتند ضمن این که نباید فراموش کرد فقط خود این دروازه‌بان‌ها مقصر نیستند، بلکه مربیان پرسپولیس هم در این وضع نقش دارند!

به قول برخی ناظران برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به رغم همه رضایتی که هواداران این تیم از او دارند نیز بی‌تقصیر نیست، او که گفته می‌شود به دنبال حضور در نیم‌فصل گذشته، امسال با شناخت تیمش را بست چگونه است اشتباهات فاحش و تزلزل سوشا مکانی را نادیده گرفته است؟ به فرض در ایران دروازه‌بان مطمئن جذب نکرد، می‌توانست پایش را در یک کفش کرده و باشگاه را متقاعد به جذب یک دروازه‌بان خوب ـ نه از نوع لوبانف ازبک ـ کند. به هر ترتیب اگر برانکو و تیمش در دو بازی باقیمانده با وجود تزلزل در آخرین نقطه خط دفاعی به مرادشان برسند و دست‌کم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورند برای حضور در فصل بعد نیاز حیاتی به دو دروازه‌بان مطمئن دارند، تا سر بزنگاه و در جاهایی مثل دیدار با نفت، زحمت یک فصل به هدر نرود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یه ایرانی
-
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
۰
۰
بله این درسته كه پرسپولیس بعد از عابد زاده دروازه بان درست حسابی نداشته و همیشه هم از همین پست لطمه خورده . حدود چهار سال قبل كه مصطفی دنیزلی اومد پرسپولیس برای بازی های خارجی از یه دروازه بان بوسنیایی استفاده كرده كه خیلی هم خوب بود ولی نمیدونم چرا بعد از رفتن دنیزلی دیگه از اون در وازه بان استفاده نكردن

نیازمندی ها