نگرانی دی‌کاپریو برای دریاچه ارومیه!

لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر و فعال محیط‌زیست، در اینستاگرام خود عکسی از دریاچه ارومیه را بازنشر کرده و درباره وضعیت این دریاچه ابراز نگرانی کرده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۱

این عکس که عکاس آن سولماز دریانی است، اسکله‌ای را در بخش خشک‌شده دریاچه نشان می‌دهد.

در توضیح عکس در حساب اینستاگرام دی‌کاپریو گفته شده است؛ دریاچه ارومیه که زمانی بزرگ‌ترین دریاچه نمک خاورمیانه بود، تنها 5 درصد از آبی را که دو دهه پیش داشت، حفظ کرده است. دلیل این وضعیت تغییرات آب و هوایی، ساخت سد و کاهش بارش عنوان شده است.

ده‌ها هزار کاربر اینستاگرام این عکس را پسندیده‌اند و هزاران کاربر که بسیاری از آنها ایرانی هستند در بخش نظرات از توجه دی‌کاپریو به دریاچه ارومیه ابراز خشنودی کرده‌اند. دریاچه ارومیه دومین دریاچه بزرگ آب شور جهان است و وضعیت آن در سال‌های گذشته به عنوان شاخص‌ترین نمونه تاثیر تغییرات اقلیمی بر محیط‌زیست در ایران مطرح بوده است.

به گزارش مهر، در پی انتشار عکس دریاچه ارومیه از سوی لئوناردو دی‌کاپریو، ستاد احیای دریاچه از وی برای بازدید از دریاچه دعوت کرد.

همچنین گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران از پست اینستاگرامی دی‌کاپریو درباره دریاچه ارومیه قدردانی و عنوان کرده است: «ممنون از این که توجه جهان را به دریاچه ارومیه جلب کردید.» دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه شور جهان است که در 20 سال گذشته با بحران شدید کم‌آبی مواجه شده و از پهنه 5700 کیلومتری آن، در اوایل پاییز پارسال تنها حدود 10 درصد باقی مانده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها