رییس جمهور در مراسم گرامیداشت مقام معلم:

آموزش زبان های خارجی باید متنوع و کیفی شود

وزیر آموزش و پرورش:

به دنبال تنوع آموزش زبان های خارجی در مدارس هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: حداقل حقوق معلمان حدود یک میلیون و 400 هزار تومان و حداکثر آن حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان است.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۳
به دنبال تنوع آموزش زبان های خارجی در مدارس هستیم

به گزارش جام جم آنلاین ، علی اصغر فانی امشب در جمع معلمان منتخب کشور در واکنش به این جمله که برخی معلمان عنوان می‌کنند دریافتی آنها ماهانه 300 یا 400 هزار تومان است، گفت: کارمندان رسمی آموزش و پرورش حقوق 300 یا 400 هزار تومانی ندارند اما بخشی از فرهنگیان که جزء کارکنان رسمی آموزش و پرورش نیستند به صورت حق‌التدریس در مدارس فعالیت می‌کنند و متناسب با زمان کار خود حقوق دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اواخر مرداد سال 92 که به آموزش و پرورش آمدم، میانگین دریافتی فرهنگیان یک میلیون و 300 هزار تومان بود، گفت: این رقم در اسفند سال 94 به 2 میلیون و 80 هزار تومان رسید یعنی به طور میانگین طی این دو سال حقوق فرهنگیان 700 هزار تومان افزایش یافته است.

فانی درباره کسری بودجه این وزارتخانه گفت: در سال 95 با توجه به نیازهای آموزش و پرورش، تقاضای بودجه 37 هزار میلیارد تومانی را داشتیم که دولت بودجه 31 هزار میلیارد تومانی را برای آموزش و پرورش پیشنهاد کرد و این موضوع در مجلس مصوب شد که در سال 95 نیز 6 هزار میلیارد تومان کسری اعتبار داشته باشیم .

وی درباره میزان نظارت بر مدارس غیردولتی افزود: سال 67 قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی به تصویب مجلس رسید و هم اکنون بیش از 27 سال است که از تأسیس این مدارس می‌گذرد و 12 هزار مدرسه غیردولتی در کشور فعال است که ممکن است بخشی از آنها نیز تخلفاتی را داشته باشند .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ منعی در قوانین آموزش و پرورش برای تنوع آموزش زبان های خارجی نداریم گفت: توصیه های مقام معظم رهبری درباره تنوع آموزش زبان های خارجی را در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم و امیدواریم تنوع در آموزش زبان های خارجی در مدارس را به اجرا دربیاوریم.

فانی درباره تنوع پیدا کردن مدارس خاص مانند مدارس هیئت امنایی یاد اور شد : مدرسه هیئت امنایی یک نوع مدرسه دولتی است و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارد و هر مدرسه ای نمی‌تواند به راحتی تابلوی خود را عوض کند .

در این مراسم از معلم نمونه گلستانی بخاطر به خطر انداختن جان خود برای نجات جان یک دانش آموز با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها