یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید برای اعاده اموال به یغما رفته ایران از مجامع عمومی دنیا استفاده کرده و حیثیت آمریکا را زیر سوال ببریم گفت: در عین حال باید به رییس جمهور آمریکا جهت لغو این حکم فشار بیاوریم.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۵
لزوم فشار ایران به رییس جمهور آمریکا جهت لغو حکم دیوان عالی

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین ، با اشاره به اینکه برای دستیابی به حقوقمان در بازگشت 2میلیارد دلار، دو راه سیاسی و قانونی در پیش داریم گفت: پیگیری حقمان از طریق اعتراض و شکایت به محاکم قضایی که راه طولانی است و راه دیگر فشارهای سیاسی است که آقای ظریف کار سیاسی را آغاز کرده و با نامه نگاری به سازمان ملل فشار سیاسی به آمریکا وارد می کند که می تواند راه خوبی باشد.

وی افزود: باید ازمجامع عمومی دنیا استفاده کرده و حیثیت آمریکا را زیر سوال ببریم تا به این ترتیب تحت فشار قرار بگیرد.آقای ظریف هم فشار دیپلماتیک به آمریکا وارد می کند و در عین حال با مجامع بین المللی هم مکاتبه می کند.

نماینده مردم کاشان در مجلس ادامه داد: البته حقوقدان ها هم باید کمک کنند تا مسیرهای دیگر را برای دستیابی به حقوقمان تعقیب کنیم.

منصوری آرانی با اشاره به اینکه بحث های حقوقی با دیپلماتیک گره خورده است تصریح کرد: برخی مواقع حتی با صدور چنین احکامی فضایی را باز می کنند تا دیپلمات ها بتوانند کارشان را انجام دهند؛در گذشته نیز حکم هایی صادر شده که دیپلمات ها توانسته اند آن را تعدیل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: فشارهای دیپلماتیک ظریف می تواند راهگشا باشد و در عین حال باید به رییس جمهور آمریکا جهت لغو این حکم فشار بیاوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها