رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

اعلام 20 خط قرمز ایران در مراسم حج به عربستان

آیت‌الله موحدی‌کرمانی:

مسئولان حج امنیت و عزت حجاج را در نظر بگیرند

خطیب جمعه تهران با اشاره به موضوع حج و کارشکنی‌های عربستان سعودی در اعزام حجاج ایرانی به مکه مکرمه گفت: مسئولان حج امنیت و عزت حجاج را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۹

به گزارش تسنیم، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران تاکید کرد: مسئولان توجه داشته باشند مبادا در سفر حج به حجاج آسیب وارد شود و خدای ناکرده این‌طور نباشد که بعضی‌ها کشته یا به آنها توهین شود؛ عزت و امنیت حج هر دو مهم است. آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت حفظ حجاب، اظهار کرد: نیروی انتظامی ظاهرا هزاران مامور نامحسوس را در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفته که با شیوه‌ای بسیار متین و ارزنده تمام شرایط امر به معروف و نهی از منکر را رعایت می‌کنند. وی با بیان این‌که برخی می‌خواهند به نظام و اسلام دهن‌کجی کنند، افزود: نیروی انتظامی باید با کسانی که مظاهر اسلامی را زیر سوال می‌برند، برخورد کند و اگر برخورد نکند گناهکار است. خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: به افراد لاابالی تذکر می‌دهم که بدانید تمام برنامه‌های زشت شما، زیر نظر پلیس سری است، اما اینها با شیوه‌ای بسیار متین و ارزنده با شما برخورد می‌کنند؛ خوشبختانه امر به معروف و نهی از منکر، قانونی و مصوبه مجلس است و دولت هم در مقاطع مختلفی بیان کرده که مطیع مجلس و قانون است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تاکید بر این‌که مشکل اصحاب فتنه در سال 88 این بود که به قانون تن ندادند، خاطرنشان کرد: آنها به‌جای این‌که قانونی اقدام کنند، غیرقانونی عمل کردند و مردم را به خیابان‌ها ریختند و اشکال اصلی‌شان این بود و ان‌شاءالله این بی‌قانونی دیگر تکرار نمی‌شود. آیت‌الله موحدی‌کرمانی تاکید کرد: گاهی می‌گویند که مردم آزادند، بله، ما هم می‌گوییم مردم آزادند اما معتقدیم این آزادی، محدود و نه مطلق است. آزادی‌ای که وزن نظام را پایین بیاورد و خون شهدا را هتک کند، ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها