پلیس از 3400 نقطه حادثه‌ خیز خبر می‌دهد

جاده‌ها در وضعیت قرمز

رئیس جمهور ایران اسلامی با اشاره به لزوم بهبود شرایط جاده ای در محور های استان سمنان، گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز این محورها در دستور کار دولت قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۵
اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دستور کار

به گزارش جام جم آنلاین، حسن روحانی شامگاه سه شنبه در نشست خبری به مناسبت پایان بیست و ششمین سفر استانی هیئت دولت به مقصد سمنان، در پاسخ به سوالی با موضوع لزوم اتخاذ سیاست های ویژه در کاهش تلفات رانندگی محورهای این استان، ابراز داشت: امروز بخش خصوصی می تواند با ورود به مقوله آزادراه حرم تا حرم بخشی از مشکلات تلفات رانندگی در راه های استان سمنان که سالانه میزبانی خیل زائران حرم امام رضا(ع) است را کاهش دهد و از سوی دیگر ما معتقدیم به دلیل رفت و آمد بسیار در محور حرم تا حرم، این سرمایه گذاری نه تنها هزینه خود را جواب می دهد، بلکه به زودی به سود دهی نیز خواهد رسید.

وی افزود: از سوی دیگر توسعه حمل و نقل ریلی می تواند نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و تلفات رانندگی در راه های مواصلاتی استان سمنان داشته باشد که این مهم نیز در کنار اصلاح و حفظ جاده های دسترسی کنونی در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس دولت یازدهم همچنین با اشاره به پیگیری موضوع ارتقای راه آهن شمالشرق، گفت: دولت یازدهم اقدامات خوبی را در مقوله راه آهن مشهد انجام داده که امیدواریم این مهم با سرعت بیشتری عملیاتی شود اما تا آن زمان اصلاح جاده موجود توسط دولت انجام خواهد شد.

روحانی افزود: محور کنونی تهران-مشهد به ویژه در استان سمنان متاسفانه هم برای مردم خساراتی را به همراه دارد و هم برای دولت مشکل زاست که امیدواریم این موانع به زودی مرتفع شوند.

دولت به دنبال کرامت انسانی است

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی دیگر با موضوع اجرای طرح امنیت اجتماعی در تهران و سایر شهرها، گفت: طرح هایی که در کشور اجرا می شوند بخشی مربوط به دولت هستند و برخی مربوط به دستگاه های دیگر مانند قوه قضائیه و ... لذا دولت به وعده های انتخاباتی خود درباره تامین امنیت عمل خواهد کرد و هرکجا که امکان پذیر باشد برای اینکه مردم احساس امنیت کنند از اختیارات خود استفاده می کند.

روحانی افزود: اولین وظیفه ما نسبت به مردم احترام به شخصیت ایشان است .کرامت انسانی را خداوند برای همه قرار داده است همچنین ابناء بشر از دیدگاه قرآن دارای کرامت هستند و این مهم می بایست حفظ شود موضوع دوم مردم ما هستند که بسیار خوب و وظیفه شناس محسوب می شوند که در همه زمینه ها همراه هستند.

وی ادامه داد: ما باید دنبال موعظه حسنه باشیم چرا که همیشه باید کارها را از طریق فرهنگی رفع کنیم لذا ما باید کاری کنیم تا از طریق فرهنگ مشکلات رفع شود نه از طریق دیگر، پس باید گفت دولت در حد توان و قدرت اجرایی خود اقداماتی را انجام خواهد داد.

اولویت استخدام با کارکنان قراردادی است

رئیس جمهوری ایران اسلامی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگاران با موضوع تعیین تکلیف کارکنان قراردادی، گفت: دولت کارکنان قراردادی را تا حد توان جذب می کند هرسال مقداری از نیروهای بازنشسته از بدنه دولت جدا می شوند و این تعداد می بایست جایگزین شوند که اولویت در این مهم با آنهایی است که به صورت قراردادی زمانی را در آن نهاد کار کرده اند و دولت نیز به این مهم اهتمام دارد.

روحانی ادامه داد: این کار اساسی باید در کشور انجام شود از سوی دیگر هرساله یک میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود لذا طبیعتا یک میلیون نفر هرساله به تدریج وارد بازار کار می شوند که باید برای این تعداد کارآفرینی کرد. به نظر می رسد برای رفع این مشکل می توان به رونق تولید و رشد اقتصادی در کنار سرمایه گذاری در کشور فکر کرد.

وی افزود: استاندار سمنان و نمایندگان این استان در مجلس طرح ها و پروژه های مختلفی را نام بردند که هرکدام در صورت اجرایی شدن تعداد قابل توجهی را وارد بازار کار خواهند کرد لذا بر این اساس رونق اقتادی در کشور پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها