لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا در مسیر هیجان‌انگیزی قرار گرفته است. در حالی که هنوز احاطه آلمانی‌ها به فوتبال زنان اروپا ادامه دارد و قهرمانان دوره‌های گذشته اکثرا از دیار ژرمن‌ها بوده‌اند، اما حالا فرانسوی‌ها هم حسابی قد کشیده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۱
یک جنگ آلمانی ـ فرانسوی تمام‌عیار

به گزارش جام جم ورزشی ، باشگاه‌های ایتالیایی، دانمارکی و نروژی هم به قدرت‌های برتری در قاره سبز تبدیل شده‌اند.

خیلی سخت است که لیگ قهرمانان زنان اروپا را با نوع مردانه‌اش مقایسه کنیم. جذابیتی که در بخش مردان وجود دارد مسلما در بخش زنان دیده نمی‌شود. تماشاگران کمتری به ورزشگاه برای تماشای رقابت‌ها می‌روند و در مجموع، این رقابت‌ها تفاوت چشمگیری با آنچه در لیگ قهرمانان مردان می‌بینیم، دارد، اما همه اینها دلیل نمی‌شود از معتبرترین رقابت‌های کنونی فوتبال زنان اروپا بگذریم. وقتی بلیت‌های بیشتری نسبت به گذشته برای تماشای این رقابت‌ها به فروش می‌رود و وقتی حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها بالاتر رفته یعنی اتفاقات جدیدی رخ داده که این مسابقات را دیدنی‌تر و جذاب‌تر کرده است.

به هر حال نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا جذاب و دیدنی است، حتی اگر اینجا نه مسی در کار باشد و نه رونالدو. نه خبری از رئال مادرید است و نه بارسلونا و یوونتوس و هر غول بزرگ دیگری. اینجا ستاره‌های متفاوت دیگری به میدان می‌روند.

برتری محسوس لیونی‌ها

لیون و پاری‌سن‌ژرمن در نخستین مسابقه نیمه‌نهایی این فصل به هم می‌رسند. این برای نخستین بار است که دو تیم فرانسوی در مرحله نیمه‌نهایی باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند. لیون تا به حال شش بار به نیمه‌نهایی رسیده و پاریسی‌ها فقط یک بار حضور در این مرحله را تجربه کرده‌اند. آدا هگربرگ، بهترین گلزن لیونی‌هاست، بازیکنی که امید نخست تیمش برای گلزنی مقابل پاری‌سن‌ژرمن است. آدا10 گل زده و بهترین گلزن این فصل است. کریستیانه هم که به زلاتان مونث معروف است برای پاری‌سن‌ژرمن در این فصل 6 گل به ثمر رسانده و علاوه بر آن بهترین بازیکن تیمش هم به شمار می‌رود.

لیون نسبت به پاری‌سن‌ژرمن وضعیت بهتری دارد. این دو تیم در لیگ فرانسه هم با یکدیگر رقابت می‌کنند البته رقابتی که به سود لیونی‌ها پیش می‌رود. لیون در جریان لیگ این فصل فوتبال زنان فرانسه در بازی رفت با پنج گل حریف پاریسی را در‌هم کوبید، اما در بازی برگشت بدون گل مساوی کرد. به هر حال پیش از برگزاری دیدار نیمه‌نهایی برتری لیونی‌ها محسوس است، هرچند شاید اوضاع در نیمه نهایی کاملا متفاوت شود.

نبرد بزرگ آلمانی‌ها

احاطه آلمانی‌ها به لیگ قهرمانان زنان اروپا کماکان ادامه دارد. برای نهمین سال پیاپی یکی از فینالیست‌های این رقابت‌ها یک تیم آلمانی است.

از مجموع 15 دوره رقابت‌های برگزار شده لیگ قهرمانان زنان اروپا، تیم‌های آلمانی 13 مرتبه به فینال صعود کرده‌اند. به هر حال بیست و چهارم آوریل (یکشنبه 5 اردیبهشت) در آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم ولفسبورگ میزبان تیم هموطن خود یعنی فرانکفورت است. ولفسبورگ تا به حال دو بار قهرمان اروپا شده و این در حالی است که فرانکفورت چهار بار بر جام قهرمانی بوسه‌زده که آخرینش مربوط به فصل گذشته است.

ولفسبورگی‌ها تا به حال سه بار در نیمه نهایی حضور داشته‌اند، اما فرانکفورت که سابقه بیشتری دارد هفت مرتبه در این مرحله بازی کرده است. کارولین گراهام که در این فصل لیگ قهرمانان برای ولفسبورگ 3 گل زده مهم‌ترین بازیکن تیمش مقابل فرانکفورت است و در آن سو کرستین گرفرکس نیز همانند گراهام 3 گله است و ستاره تیمش فرانکفورت محسوب می‌شود. این نخستین بار نیست که تیم‌های آلمانی در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر برخورد می‌کنند، اما برای نخستین بار است که ولفسبورگ و فرانکفورت در این رقابت‌ها، آن هم در نیمه نهایی حریف یکدیگر می‌شوند. جنگ تمام آلمانی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دیدن دارد، بخصوص این که هر دو تیم از قدرت‌های برتر فوتبال باشگاهی زنان اروپا محسوب می‌شوند و هر دو تیم سابقه قهرمانی این رقابت‌ها را دارا هستند.

فینال بزرگ در ایتالیا

فینال این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه تریکولوره شهر رجیو امیلیا برگزار می‌شود و پیش بینی شده پربیننده‌ترین فینال سه سال اخیر باشد. این موضوع را پیش‌فروش بلیت‌های این مسابقه نشان می‌دهد. تاکنون نزدیک به 20 هزار بلیت به فروش رسیده و این در حالی است که کل گنجایش ورزشگاه 23 هزار نفر است.

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها