وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:

کارشکنی سعودی ها در برپایی حج تمتع امسال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه دولت عربستان در چند ماه گذشته کارشکنی کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۱
کارشکنی سعودی ها در برپایی حج تمتع امسال

به گزارش جام جم آنلاین ، علی جنتی در جمع خبرنگاران در حاشیه صبحانه کاری اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران افزود: هیئتی را برای مذاکره درخصوص حج تمتع امسال به عربستان فرستادیم و با جدیت هم پیگیری می کنیم که بتوانیم زائران را به مکه مکرمه اعزام کنیم.

وی گفت: متاسفانه در چند ماه گذشته دولت عربستان کارشکنی کرد زیرا مسئولان حج باید به آنجا می رفتند و قرارداد امضا می کردند اما برای این هیئت روادید صادر نکردند.

جنتی افزود: تا آنجا که بنده اطلاع دارم آن‌ها با مسائل مختلفی که ما مطرح کرده ایم، برخورد منفی داشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برای اینکه هواپیماهای ما بتواند زائران را منتقل کند در حمل و نقل هوایی کارشکنی می کنند.

جنتی افزود: درباره روادید نیز کارشکنی می کنند و ما گفتیم اگر دولت سوئیس حافظ منافع شما در ایران است، باید در ایران روادید صادر کند.

وی گفت: دولت عربستان اصرار دارد که روادید در کشور ثالثی صادر شود و این به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

وزیر ارشاد اضافه کرد: برخوردهایی نیز در گذشته داشتند که بسیار توهین آمیز و تحقیر آمیز بوده است و ما به هیچ وجه نمی پذیریم.

جنتی افزود: در این مذاکرات، سازمان حج و زیارت را موظف کردیم که همه شرایط ما را به مقامات عربستانی بگویند و آن‌ها باید شرایط ما را بپذیرند تا این حج انجام شود و نباید بیش از این کارشکنی کنند.

وزیر ارشاد گفت: ما علیرغم آنکه زمان را از دست داده ایم تلاش و پیگیری می کنیم و اگر مقامات عربستان همراهی کنند حج را برگزار می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها