سخنگوی دولت اردن اعلام کرده سفیر کشورش در ایران به دلیل آنچه دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای عربی نامیده شده برای مشاوره به اردن فرا خوانده شده است.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۹
اردن سفیر خود را از ایران فرا خواند

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رسمی اردن «پترا»، اعلام کرده امان سفیر خود را از ایران برای آنچه «مشاوره» نامیده فرا خوانده است.

«محمد مومنی» سخنگوی دولت اردن اعلام کرده بعد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اردن ضمن استقبال از این مسأله امیدوار بوده که این توافق به تقویت روابط کشورهای عربی و ایران منجر شود.

وی مدعی شد در مرحله بعد از توافق هسته‌ای ایران، مواضع این کشور در تضاد با خواسته‌های بلند مدت اردن بوده و اقدامات تهران در این مدت دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای عربی به شمار می‌رود، این کشور اصول اولیه حسن همجواری را رعایت نکرده و به تشدید بحران در خاورمیانه و بی‌ثباتی در منطقه منجر شده است.

مومنی افزود: بعد از حوادث مربوط به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد از طریق سفیر ایران در امان به اطلاع این کشور رساندیم که این حوادث را محکوم کرده‌ایم.

سخنگوی دولت اردن مدعی شده ایران به خواسته‌های اردن و دیگر کشورهای عربی که در بیانیه‌های پایانی نشست‌های اخیر اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی مطرح شده، واکنش مناسبی نشان نداده است.

وی در پایان گفت: به این ترتیب اردن تصمیم گرفتیم از سفیر خود در تهران بخواهیم برای رایزنی، مشاوره و بازنگری به اردن بازگردد.

مومنی افزود: دولت اردن تأکید می‌کند که الگویی برای کشورهای عربی برادر است و تلاش کرده و در آینده نیز تلاش می‌کند روابطش با جمهوری اسلامی ایران مثبت و سازنده باشد؛ دولت اردن امیدوار است ایران نیز ساز و کار لازم برای اعتماد سازی و همکاری با کشورهای عربی مجاور خود را در دستور کار قرار دهد و به اصول حسن همجواری و احترام به حاکمیت کشورهای عربی پاینبد باشد.

تصمیم اردن برای فرا خواندن سفیر خود از تهران تنها یک هفته بعد از سفر «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد عربستان به اردن برای دیدار با «عبدالله دوم» پادشاه این کشور صورت گرفته است.

اردن که پیش از این از حضور نظامی در ائتلاف ریاض برای حمله به یمن سر باز زده بود، موافقت کرد نیروهای ویژه ارتش خود را برای جایگزینی با نیروهای اماراتی راهی یمن کند.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
۰
۰
خیلی خوب است كه رشوه گرفتن پادشاه اردن از آل سعود كافر كه بزرگترین رشوه دهنده است ، برای همه جهانیان آشكار شد . آل سعود كافر با رشوه دادن نظر احمقهایی همچون پادشاه اردن و غیره را جلب میكند ! ! ! ! ! ! خداوند قادر مطلق وعده داده اند كه مكر و شر و حیله این ...را به خودشان بر میگردانند . اردن با ارسال تروریستها به سوریه عجب رویی دارد كه اظهار وجود میكند ! ! ! ! ! ! گرچه شخصی كه ذاتش خراب باشد بعید نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ظهیرروحانی
-
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
۰
۰
اردن تصمیم نگرفته در واقع عربستان انرا دیكته كرده حال اگر كشوری ضعیفی چون اردن سفیرش را از ایران خارج كند چه مشكلی پیش می اید.نه تنها اردن بلكه عربستان هم خودشان دوباره درخواست خواهند كرد كه سفیرشان به ایران برگردد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها