رزاریو داوسون، در تظاهراتی علیه نظام سرمایه‌داری در مقابل ساختمان کنگره آمریکا، همراه با ده‌ها نفر دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۸
بازداشت بازیگر هالیوودی در مقابل کنگره آمریکا+ عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، رزاریو داوسون، بازیگر آمریکایی، که از هواداران برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است، همراه با ده‌ها نفر در تظاهرات مقابل ساختمان کنگره امریکا دستگیر شد.

صدها نفر از معترضان آمریکایی در چند روز گذشته به دعوت جنبش موسوم به «بهار دموکراسی» مقابل ساختمان «کپیتال هیل» تحصن کردند و از این تعداد 800 نفر دستگیر شدند.

جنبش بهار دموکراسی بر این باور است که احزاب ذی‌نفعِ خاصی بر انتخابات ریاست جمهوری امریکا سیطره دارند. معترضان از کنگره آمریکا می‌خواهند قوانینی را که مانعی برای تغییر تصمیم‌های دادگاه عالی در رابطه با قدرت دادن به سرمایه‌داران آمریکایی و تسلط آنها بر سیاست محسوب می‌شود، لغو کند.

داوسون نیز در میان معترضانی بود که با در دست داشتن پرچم آمریکا مقابل ساختمان کنگرۀ این کشور تجمع کرده بود.

نیروهای پلیس آمریکا پس از بازداشت این بازیگر و بازجویی از او، وی را به پرداخت جریمه‌ای 50 دلاری محکوم کردند.

بازداشت بازیگر مشهور هالیوودی در مقابل کنگره+ عکس

او پس از آزاد شدن اعلام کرد: «می‌خواستم شخصاً با مردمی که خود را به خطر می‌اندازند ابراز همبستگی کنم و توجه عموم را به این موضوع که به نظرم بسیار مهم است، جلب نمایم.»

آمریکا تا کنون بارها شاهد تظاهراتِ مردم معترض به نظام سرمایه‌داری در این کشور بوده و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این موضوع پر رنگ‌تر شده است.

در نظام سرمایه‌داری، ثروت اولین عامل تعیین‌کننده در تمام امور تلقی می‌شود و هر جریان یا فردی که ثروت بیشتری داشته باشد، در واقع از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها