رییس جایگاه داران سوخت کشوردر گفتگو با جام جم آنلاین :

ادعای زنگنه درباره فروش هوا به جای بنزین درست نیست/ حرف های وزیر خطرناک است!

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور از سخنان وزیر نفت درباره کم فروشی بنزین در جایگاههای سوخت انتقاد و آن را صحبتی غیر علمی و مستند دانست .
کد خبر: ۸۹۴۵۵۳
ادعای  زنگنه درباره فروش هوا به جای بنزین درست نیست/ حرف های وزیر خطرناک است!

ناصر رییسی فرد در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به صبحت های وزیر نفت درباره کم فروشی جایگاه داران بنزین که چند روز پیش از شبکه 20:30 پخش شد اظهار کرد : متاسفانه صحبت های وزیر حیثیت شغلی جایگاه داران را که میلیاردها تومان سرمایه خود را در این بخش سرمایه گذاری کرده اند خدشه وارد کرده است ، البته ما این حق را خواهیم داشت که از خودمان دفاع کنیم و پاسخ های لازم را به ایشان بدهیم .

وی گفت : آقای زنگنه دراین برنامه صحبت های غیر واقع و غیر مستند ارائه کردند و این موضوع نشان می دهد ایشان آگاهی اولیه نسبت به زیر مجموعه خودشان و عملیاتی که انجام می دهند ندارد، بنابراین مواردی که ایشان به عنوان انتقاد به جایگاهداران درمورد کم فروشی مطرح کردند امکانش نیست.

رییس جایگاه داران سو خت کشور در این باره گفت : وزیر نفت اظهار کردند که به جایگاهی برای سوخت گیری رفتند تا 80 لیتر بنزین بزنند اما 15 لیترکمتر دریافت کرده اند این موضوع غیر ممکن است چرا که با کارتهای سوخت چه کارت سوخت جایگاه دار و چه کارت سوخت شخصی هیچ زمان نمی توان بیشتر از 60 لیتربنزین تحویل گرفت چون اگر قرار است بیشتر از 60 لیتر سوخت گیری شود ، قطعا باید کارت را از کارت خوان تلمبه خارج کرد تا رقم آن صفر شود و مجددا سوخت گیری کرد . اگر ایشان هنگام سوخت گیری بی توجهی کرده و 60 لیتردریافت کرده اند نباید تهمتش را به جایگاه دار بزنند.

ایشان در بخش دیگر صحبت هایشان فرمودند که بخشی از بنزینی که می زنند هواست این صحبت نیز غیر علمی است برای آنکه سیستمی که شناور داشته باشد و دردرون مخزن خطی را به طور کامل تغذیه کند اگر نشتی در مسیر پیش بیاید و هوا و نفوذی وجود داشته باشد کل خط و تلمبه های آن می خوابد چطورمی توان در جایگاهی به آقای وزیر فقط هوا داده شود این حرف غیر علمی و مستند است .

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهروندان در عمل در مورد بنزینی که ازجایگاه های مختلف دریافت می کنند به یک نسبت رضایت ندارند و عنوان می کنند بنزین دریافت شده از برخی جایگاهها به سرعت سوخت می شود گفت : این موضوع را خیلی از مراجعان مطرح می کنند که مربوط به جایگاهها نمی شود. یک زمانی حدود 25-26 سال قبل تلمبه ها شناور نبود و الکتروموتور در خود تلمبه بود و اینها چک وات داشتند و اگر واشر چک وات خراب می شد و پیچی از بین می رفت دریک تعداد از اتومبیل ها هوا وارد می شد اما ازسال 71 به بعد که سیستم شناور در سراسر کشور اجرا شد امکان دخل و تصرف وجود ندارد و تلمبه بر اساس تلورانسی که خود کارخانه سازنده روی پیمانه گر گذاشته در20 لیتر حداکثر 100 سی سی (یک لیتر) تلورانس دارد.

وی افزود: بحثی که شما مطرح می کنید را بنده نیز تایید می کنم اما این موضوع بستگی به کیفیت فرآورده دارد متاسفانه ما هیچ دستگاهی برای سنجش کیفیت نداریم شاید هم من صلاحیت اظهار نظر درمورد بحث کیفیت ندارم . برای آنکه هیچ معیاری در این خصوص برای فرآورده ای که از پالایشگاه برای ما حمل می شود و ما سنجش می کنیم نداریم .

رییسی فرد اظهار کرد : میزان گازی که به درون بنزین تزریق می شود و بنزین را حجیم می کنند شاید بیشتر از حد استاندارد باشد ودر این وضعیت فقط مصرف کننده نیست که متضرر می شود، جایگاه داران سالهاست که در این زمینه متضرر شده اند برای آنکه وقتی این فرآورده در مخازن می ماند تا زمان عرضه میزان زیادی ازآن به دلیل گاز فراوان و تبخیر از دست می رود و ضررش متوجه جایگاه دار است برای آنکه ما محصولی را با حجمی مشخص خریداری کرده ایم که 50 درصدش تبخیر شده است و این مسئله دقیقا به کیفیت خود فرآورده بر می گردد.

وی درباره اظهارات وزیر نفت درباره بدهکار بودن جایگاهداران گفت :درحال حاضر جایگاهی نیست که بدهکار شرکت نفت باشد و در قالب وقت مجاز و فرصتی که هست و تعاملی که باشرکت دارد وجوهش را پرداخت کرده است .

رییس جایگاه داران سو خت کشور مطالب مطرح شده از سوی وزیر نفت را باعث خدشه وارد شدن به حیثیت جایگاه داران دانست و گفت : از زمانیکه آقای زنگنه چنین صحبت هایی را مطرح کردند چندین مراجعه و درگیری در جایگاهها داشتیم که چنین امری برای اماکن ما بسیار خطرناک است به هر حال جایگاهها سوخت اماکن امنیتی هستند اگر خدایی نکرده جرقه ای حادث شود یک منطقه در خطر است .

سیما رادمنش -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
آبان
-
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
۰
۰
با سلام. اتفاقا باید بگم صحبت آقای وزیر كاملا درست است من شخصاً در شش ماهه گذشته بیش از ده ها بار با این مورد مواجه شدم . باك بنزین ماشین یه ظرفیت مشخص داره و اگه مثلا در روز 60 لیتر بنزین بزنی و دوباره با یه كارت دیگه همزمان 10 لیتر دیگه هم بخوای بزنی تا باكت پر بشه و بعد تازه ببینی كه بجای ده لیتر 17 لیتر دیگه باكت خالی داره معنی این موضوع ساده است یعنی یا جایگاه داران محترم هوا همراه بنزین به باك مردم هدایت میكنند یا باك ماشین من از جنس لاتكسه و كش میاد. اطلاعات فنی ذكر شده مفید بود ولی نتونست سرپوش مناسبی به این كم فروشی جایگاه داران بزاره....
جواد
-
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
۰
۰
بخدا راست میگوید،من 11سال پراید دارم وهمیشه 34لیتر میزدم پر میشد ولی حدود یك سالیست كه 38لیتر باید بزنم تا پر شود و هر جایگاهی هم فرق میكند.نمیدانم چرا!!!!
محمدعلی رشادی جایگاهدار اصفهان
-
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
۰
۰
باسلام وعرض ادب خدمت آقای زنگنه عرض میكنم اززمانیكه ایشان وزیر نفت شده اند وضعیت بنزین نیز تغیر كرده وتبخیر ها بهتر شده ومن فكرمیكنم در سال های قبل ایشان ازبنزین های پتروشیمی مصرف ننموده اند عین شكایت ایشان در سالهای گذشته از طرف اداره استاندارد اصفهان بود كه اعلام كردند هوا وجود دارد از نازل های جایگاهها هوا زده نمی شود چون سیستم ها شناور است ولی تبخیر های غیرمتعارف وجود دارد كه پژوهشگاه وزارت نفت سالیان سال است در بررسی می باشد والسلام
محمد
-
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
۰
۰
بنده صد درصد سخنان جناب وزیر را تایید مینمایم پمپ بنزین ... بروید با گالن استاندارد متوجه خواهید شد بنده در چند پمپ بنزین با مقایسه آمپر خودرو و میزان خریدحتی تاچند لیتر اختلاف شده ام تقلبكاران همیبشه از علم و فناوری جلو تر هستند
بی خانمان
-
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
۰
۰
من نمی دانم شما راست می گویید یا وزیر ولی پنج كیلومتری تهران كه بنزین زدم كیفیت بنزین خوب را عملاً در شتاب بنزین مشاهده كردم بعد كه از جاده چالوس و نوشهر به آستارا رسیدم و بنزین زدم انگار نفت كوره را عوض بنزین به خورد ماشین می دهند آقایان ،ایران فقط تهران نیست ماهم ایرانی هستیم همه ی چیزهای خوب را از بنزین گرفته تا هر امكان دیگری فقط به تهران اختصاص داده اید همه كه قدرت كوچ به تهران ندارند اندكی هم به فكر شهرستانی ها باشید.

نیازمندی ها