اعتراض نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

تقسیم امکانات کشور عادلانه نیست

خطیب نماز جمعه تهران اعلام کرد:

مردم به شغل نیاز دارند نه وام کالا

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز کشور نیاز به ایجاد شغل دارد نه اینکه پولی به مردم بدهیم تا کالایی خریداری کنند، گفت: همه باید برای رونق اقتصادی کشور بر محور عدالت و جهان‌بینی حرکت کنیم و فقط منافع ملی را در نظر بگیریم.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۱
مردم به شغل نیاز دارند نه وام کالا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله محمد امامی‌ کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و همچنین روز 20 فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: یاد شهید صیاد شیرازی و شهدای هسته‌ای را گرامی می‌داریم و برای همه شهدا در پیشگاه خداوند متعال طلب مغفرت و علو مقام داریم.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند توسعه و رونق اقتصادی کشور از اولویت اول برخوردار است، این بدان معناست که اگر ما در موضوع توسعه و رونق اقتصادی در کشور موفق شویم در سایر مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم موفق خواهیم شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر معظم انقلاب روی این موضوع اصرار داشتند که باید در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وارد عمل شویم، صحبتی هم که با مسئولان کشور در روزهای اخیر داشتند بر همین محور استوار بود، فرمودند که همه باید برای رونق اقتصادی کشور به دولت کمک کنند و در اقتصاد ظرف یکسال کشور به اهداف ملموسی دست یابد.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دنیا امروز نهاد بداخلاقی و بد ادایی آمریکاست، لذا کسانی که به دنبال آمریکا هستند بدانند دشمن می‌خواهد نقطه ضعف ملت ایران را پیدا کند و از همان ناحیه به ملت ایران فشار بیاورد، این مسئله موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین متذکر شد: موضوع «اقتصاد مقاومتی» بحث فنی و علمی است، اما نماز جمعه محل بحث فنی نیست، بلکه دولت و کسانی که می‌توانند کمک کنند مانند مجلس شورای اسلامی باید آن را پیگیری کنند، ولی بنده می‌خواهم درباره فرهنگ اسلام در این زمینه صحبت کنم و باید بگویم «اسلام بیکاری را نمی‌پذیرد»، اسلام معتقد است باید اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر واقعاً دنبال رونق اقتصادی برویم، خدا کمک می‌کند، افزود: در کشور ایران که جوانانش دارای تحصیلات عالیه و دانشگاهی هستد، باید اشتغال‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید در کشور شغل ایجاد شود نه اینکه پولی به مردم بدهیم تا بروند و کالایی را خریداری کنند، تجربه نشان داده هر جا ملت ایران حضور یافتند، مشکلات حل شده است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: لذا باید بدانیم ایجاد اشتغال هم حضور این ملت را می‌طلبد و می‌خواهد، سرمایه‌داران مملکت باید برای رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند، باید تشکیلاتی هم برای نظارت بر این امور ایجاد شود، به خاطر خدا و عزت نظام و جمهوری اسلامی همه باید بر محور عدالت، تدبیر و جهان‌بینی حرکت کنیم و فقط منافع ملی را در نظر بگیریم، امروز این وظیفه و تکلیف ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
-
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
۰
۰
سلام - یكی باید با اراده آهنین مردم را به ماهی گرفتن یاد داد نه ماهی خوردن و ...

نیازمندی ها