در زمان مصدومیت از دلتنگی والیبال به استقبال تیم‌های ملی می‌رفتم

نظری افشار: باید بلیت ریو را به دست آوریم

فرهاد نظری افشار دریافت‌کننده 32 ساله والیبال ایران است که بعد از شش سال مصدومیت توانسته دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شود. نظری افشار بدشانس بود که دقیقا در بهترین سال‌های ورزش حرفه‌ای خود با مصدومیت جدی مواجه شد و به همین دلیل حدود شش سال به طور جدی از میادین ورزشی دور شده بود. حالا اما دریافت‌کننده بااخلاق والیبال کشورمان با بازی‌های خوبی که در لیگ برتر و تیم بانک سرمایه از خود نشان داد، توانست نظر مثبت کادر فنی را نسبت به خود جلب کند و حالا در آستانه مسابقات انتخابی المپیک ژاپن در اردوی تیم ملی الف توپ می‌زند. نظری افشار معتقد است برای انتخاب شدن در ترکیب ثابت تیم تمرین می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۲
نظری افشار: باید بلیت ریو را به دست آوریم

رفتن در اوج آمادگی چگونه بود؟

در اوج آمادگی که بودم مصدومیت‌های زیادی داشتم که آنها را زیاد جدی نمی‌گرفتم، اما رفته‌رفته آنها به مشکلات بزرگی تبدیل شدند که زمان زیادی برای مداوا نیاز داشتند. در بازی‌های آسیایی گوانگجو و جهانی ایتالیا با وجود مصدومیت بازی می‌کردم و همان دردها کار را در آینده سخت کرد. تصمیم گرفتم دوباره به روزهای خوبم برگردم که شاید خیلی‌ها این موضوع را باور نمی‌کردند و خوشحالم یک بار دیگر به فینال لیگ رسیده‌ و در نهایت قهرمان شدیم.

از ابتدای لیگ برتر سال گذشته گفتید که می‌خواهید به تیم ملی برگردید و حالا در اردو هستید.

سال گذشته وقتی می‌خواستم باشگاهم را انتخاب کنم، تیم‌های دیگری هم بودند که احتمال داشت در آن تیم‌ها بازی کمتری به من برسد، اما من سرمایه را انتخاب کردم چون خوشبختانه به من به عنوان بازیکن فیکس میدان نگاه می‌کردند. در تمام روزهای تمرین و روزهای مسابقه با تمام وجود تلاش می‌کردم. تمام ذهنم رسیدن به تیم ملی بود. واقعا دلم برای این روزها تنگ شده بود. وقتی تمرینات بازیکنان تیم ملی را می‌دیدم با تمام وجود می‌خواستم به این روزها برگردم.

کاملا مشخص است که خیلی دلتنگ بودید.

شاید باورتان نشود ولی خیلی از روزها شده بود که در زمان مصدومیتم وقتی تیم ملی بعد از یک تورنمنتی به ایران بازمی‌گشت من به استقبال بچه‌ها می‌رفتم. به هر حال تمام عمر من در این میدان‌ها گذشته است. روزی که پسرم به دنیا آمده بود، من به خاطر این که سر تمرینات تیم ملی بودم نتوانستم به بیمارستان بروم و فرزند و همسرم را ببینم. والیبال یکی از اصلی‌ترین بخش‌های زندگی من است.

شما امسال در تیم رکوردداران فینالی والیبال بازی کردید.

بله رکوردداران حضور در فینال لیگ برتر والیبال در ترکیب بانک سرمایه بودند. محمد موسوی، شهرام محمودی و من. پنجمین فینال متوالی خود را پشت سر گذاشتیم و از سال 85 فقط در یک یا دو فینال حضور نداشتیم.

چقدر احتمال می‌دهید جزو لیست 14 نفره رائول لوزانو باشید؟

من فقط می‌توانم تلاش کنم. راهی جز جنگیدن و تلاش کردن ندارم. والیبال ایران در راه تورنمنت بزرگی قرار گرفته است. اگر تیم ملی بتواند سهمیه حضور در المپیک ریو را به دست آورد رویای بزرگی را عملی می‌کند. رویایی که نه تنها جامعه والیبال، بلکه تمام جامعه ورزش و مردم ایران با آن خوشحال خواهند شد. قطعا تک‌تک بازیکنان دوست دارند در این کار بزرگ سهیم باشند. من هم دوست دارم در شاد کردن دل مردم کشورم و ثبت این افتخار نقش داشته باشم. به همین دلیل تمام هم و غمم را در این راه می‌گذارم.

فرهاد نظری افشار از اولین حضور مجدد خود در اردوی تیم ملی چه می‌خواهد؟

خیلی خوشحالم که توانستم بازهم به تیم ملی دعوت شوم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که بتوانم تیم کشورم را در مسابقات انتخابی المپیک همراهی کنم. سیچلو شرایط تمرینی بسیار خوبی برای تمام بازیکنان فراهم کرده است و من هم شرایط ایده‌آلی دارم.

رقابت هم در حال حاضر بین بازیکنان هم پست شما بسیار بالاست.

دقیقا همین طور است. انصافا بچه‌ها همه بسیار کاربلد هستند و تمام این بازیکنانی که در این اردو حضور دارند، بازیکنانی هستند که در لیگ عالی کار کردند و در تیم‌های خود بسیار موثر بوده‌اند. رقابت بالاست و اتفاقا این موضوع خوشحال‌کننده است. چون از طرفی می‌بینیم والیبال ایران چقدر بازیکن خوب دارد و از سوی دیگر این اتفاق باعث می‌شود تمرین و تلاش و جنگندگی بچه‌ها بیشتر شود.

و همه این موضوعات کار شما را هم سخت‌تر می‌کند.

قطعا انتخاب شدن به عنوان بازیکن تیم ملی کار راحتی نیست. من هم تلاش می‌کنم جزو شش نفر اصلی باشم. چون اگر بخواهم برای بازیکن ذخیره تمرین کنم معلوم نیست اصلا انتخاب شوم. اگر توقعم را پایین بیاورم به نتیجه دلخواهم نخواهم رسید.

فکر می‌کنید علت دعوت شدنت به تیم ملی چه بود؟

احساس می‌کنم در تیم باشگاهی‌ام موثر بودم و از لحاظ بدنی هم سال خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم. والیبال ایران در مرحله حساسی قرار دارد و همه دوست دارند برای المپیکی شدن، تیم را کمک کنند من هم از این قاعده مستثنا نیستم و می‌خواهم به والیبال کمک کنم. حالا از حضور در تیم‌ملی ‌ بسیار‌ استقبال می‌کنم و خوشحالم‌که دعوت شده ام ‌.

بعد از مدت‌ها مجددا با سیچلو کار می‌کنید. آیا تغییری در سبک کاری اش مشاهده کردید؟

تمرین کردن زیر نظر سیچلو واقعا برای ما باعث افتخار است. سیچلو والیبال را خیلی خوب می‌شناسد و چه چند سال گذشته که در تیم ملی بودم و چه حالا، از او مسائل ارزشمندی یاد می‌گیرم. واقعا خوشحالم با چنین مربی بزرگی کار می‌کنم. والیبال آنقدر پیچیده نیست که کسی آن را نفهمد، ولی آنقدر هم ساده نیست که هر کسی بتواند درباره آن نظر بدهد یا آن را مدیریت کند.

پیش‌بینی‌ات از حضور لوزانو در تیم ملی چیست؟

خب من و سایر بازیکنان تا به حال با لوزانو کار نکرده‌ایم و شناخت چندانی از او نداریم، اما این را می‌دانم که مربی بزرگی است و قطعا برای والیبال ایران بسیار مفید خواهد بود. مطمئن هستم والیبال ایران از لوزانو هم چیزهای زیادی یاد می‌گیرد.

والیبال ایران بلیت ریو را به دست می‌آورد؟

ما باید بلیت المپیک را به‌دست آوریم. تک‌تک بازیکنان یک باید بسیار جدی برای خودشان ساخته‌اند و می‌خواهند با تمام وجود این اتفاق بیفتد. در حال حاضر بار سنگینی روی دوش تیم ملی والیبال ایران است که باید آن را به مقصدش برساند.

نیلوفر حامدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها