یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ از امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۸

به گزارش مهر، در این دوره از رقابت‌ها ۶۲۴ تیم در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزان به رقابت می‌پردازند.

مرتضی موسی خانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ دیروز در نشست خبری یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ عنوان کرد: از سال ۱۳۸۵ برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را آغاز کردیم و هر ساله از نظر کیفی و کمی شاهد رشد آن بوده و هستیم. این نشان‌دهنده علاقه‌مندی کشور به برگزاری این مسابقات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به این که شرکت‌های دانش بنیان زیادی به واسطه برگزاری و شرکت در مسابقات ربوکاپ در دانشگاه آزاد قزوین شکل گرفته است، گفت: تاکنون در این دانشگاه ۳۴ شرکت دانش بنیان فعال در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار تشکیل شده است.

وی در ادامه پیرامون ربوکاپ امسال افزود: امسال حدود ۶۲۴ تیم در مسابقات شرکت کردند که بعد از مرحله اول، ۳۲۰ تیم به مسابقات نهایی راه یافتند. در این دوره شاهد رشد چشمگیر شرکت دانش‌آموزان در این مسابقات بودیم که بر این اساس 5/4 روز را به این بخش در یازدهمین دوره مسابقات اختصاص داده‌ایم.

موسی‌خانی با بیان این که در یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، ۱۴ تیم از ۹ کشور اروپایی، آمریکایی و جنوب شرق آسیا حضور دارند، اظهارکرد: در این دوره از مسابقات، از کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، هلند، آلمان، چین، افغانستان، پرو، کره جنوبی و کانادا تیم‌هایی حضور دارند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ خاطرنشان کرد: امسال از تمامی صاحبان صنعت، وزارت صنایع و ادارات صنایع در استان‌ها دعوت شده تا در این دوره از مسابقات شرکت کنند. هدف اصلی برگزاری این مسابقه، تحقق ماموریت و رسالت اصلی دانشگاه مبنی بر تربیت نیروهای عملیاتی است تا بتوانند دانش مهندسی را پیاده سازی کنند و به عنوان مهندسان حرفه ای در صنعت کشور حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها