به بهانه پخش انیمیشن گجت از شبکه پویا

کارآگاهی از دنیای انیمیشن

شرکت والت دیزنی به جای آن‌که به دنبال تولید قسمت دوم انیمیشن کامپیوتری پرفروش «6 قهرمان بزرگ» برود، راه متفاوتی در پیش گرفته است. تصمیم جالب مسئول شرکت، تبدیل این فیلم به یک مجموعه تلویزیونی است.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۸
قهرمانان انیمیشنی در تلویزیون

این اقدام والت دیزنی باعث شگفتی و تعجب تحلیلگران هنری شده، ولی مسئولان شرکت می‌گویند تصمیم منطقی و درستی گرفته و از آن دفاع می‌کنند.

اهل فن می‌گویند فروش بسیار بالای فیلم در جدول گیشه نمایش از یک‌سو و دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال از سوی دیگر، دو عامل مهمی است که راه را برای تولید قسمت‌های بعدی فیلم باز می‌کرد. اما برخلاف چنین اظهارنظرهای مثبتی، مسئولان شرکت احساس می‌کنند ادامه ماجراجویی‌های 6 قهرمان بزرگ در تلویزیون بهتر جواب می‌دهد.

مجموعه تلویزیونی 6 قهرمان بزرگ پس از آماده شدن از کانال XD دیزنی پخش خواهد شد. اولین اپیزود این مجموعه اواسط سال آینده میلادی (2017) روی آنتن خواهد رفت. بازیگرانی که در نسخه سینمایی صدایشان را به شخصیت‌های اصلی داستان قرض دادند، با مجموعه تلویزیونی آن هم همکاری خواهند داشت.

تمام شخصیت‌های محوری نسخه سینمایی، در نسخه تلویزیونی هم حضور خواهند داشت. نزدیکان به والت دیزنی می‌گویند داستان مجموعه دقیقا از آنجا شروع می‌شود که ماجراهای نسخه سینمایی تمام شده است. به این ترتیب فاصله زمانی زیادی میان ماجراهای این دو نسخه وجود نخواهد داشت.

هیرو، شخصیت اصلی داستان (با صدای رایان پاتر) پس از آن‌که با کمک دوستانش شهر را از خطر نابودی نجات می‌دهد، موقعیت خوب و متفاوتی در انستیتو تکنولوژی سان‌فرانسیسکو پیدا می‌کند، اما زندگی پس از نجات شهر چندان هم ساده و راحت نیست. در شرایطی که او و دوستانش در انستیتو کار می‌کنند، یک‌بار دیگر با چند ضدقهرمان بدطینت روبه‌رو می‌شوند که سعی دارند با کمک فناوری‌های جدید، مشکلات تازه‌ای برای اهالی شهر فراهم کنند.

فصل اول مجموعه در 13 قسمت تولید می‌شود و دان‌ هال و کریس ویلیامز کارگردانان نسخه سینمایی، اپیزود اول مجموعه را کارگردانی خواهند کرد. تهیه‌کنندگان مجموعه برای تولید فصل‌های بعدی آن هم اعلام آمادگی کرده‌اند. باور آنها این است که تماشاگران استقبال خوبی از این مجموعه کرده و با این کار، ادامه حیات آن را برای مدت زمان بیشتری فراهم می‌کنند.

نسخه سینمایی، تابستان 2014 روی پرده سینماها رفت. این فیلم با هزینه تولید بالای 165 میلیون دلاری تهیه شد. با وجود این، هزینه تولید مجموعه تلویزیونی بیش از 20 میلیون دلار نخواهد شد.

تماشاگران سینما در آمریکای شمالی 223 میلیون دلار برای تماشای آن پرداختند. رقم فروش فیلم در بقیه کشورهای جهان حدود 435 میلیون دلار شد. دان هال، کارگردان فیلم در گفت‌وگویی اعلام کرد با وجود تولید مجموعه تلویزیونی 6 قهرمان بزرگ هنوز هم امیدوار است قسمت دوم نسخه سینمایی آن در دستور کار تولید قرار گیرد.

این در حالی است که گفته شده در نسخه تلویزیونی، چند شخصیت تازه هم به جمع شخصیت‌های حاضر در داستان نسخه سینمایی می‌پیوندند.

منبع: اسکرین اینترنشنال

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها