تیم ملی هندبال، تمریناتش برای حضور در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک به پایان رسیده است.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۴
با بهترین‌های جهان بازی می‌کنیم

به گزارش جام جم ورزشی ، این تمرینات چند روزی به دلیل آغاز سال نو تعطیل بود، اما از پنجم فروردین از سر گرفته شد و تا امروز زمان اعزام تیم به مالموی سوئد میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک، ادامه داشت. هدف فدراسیون هندبال، نمایش خوب در رقابت‌هایی است که با حضور سه تیم قدرتمند هندبال در مالموی سوئد برگزار می‌شود، اما با بررسی شرایط بازیکنان تیم ملی تا این لحظه چنین احساسی دست نمی‌دهد. فرامرز خالقی، مدیر تیم ملی هندبال درباره اتفاقات اخیر و شرایط ملی‌پوشان و همین طور مشکلاتی که فدراسیون تا آغاز بازی‌های مالمو با آنها دست به گریبان بود، به پرسش‌های جام‌جم پاسخ می‌دهد.

آقای خالقی به نظر می‌رسد ملی‌پوشان انگیزه کافی برای برپایی اردوها نداشتند.

تمرینات بچه‌ها خیلی خوب انجام ‌شد و آنها بدنسازی و کار گروهی را پشت‌سر گذاشتند. فکر نمی‌کنم انگیزه نداشته باشند.

شاید نام حریفان، انگیزه بازیکنان را برای گرفتن سهمیه المپیک کم کرده باشد.

طبیعی است روی کاغذ شانسی نداشته باشیم، اما تیم ملی در مسابقه‌های مالموی سوئد مبارزه می‌کند و از پیش باخته نیست. هدف فدراسیون نیز در این ارتباط تعیین شده است. تمرینات تیم ملی از 18 اسفند آغاز و با یک وقفه کوتاه به دلیل سال نو دوباره از سر گرفته شد. بچه‌ها بعد از آماده‌سازی جسمانی به حد دلخواه کار گروهی رسیدند و به دنبال نمایش خوب آنها در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی هستیم.

فدراسیون هندبال چه هدفی با حضور در این رقابت‌ها دارد؟

مهم‌ترین بخش نگاه به آینده است. قبول داریم نباید تیم را خیلی ضعیف به این رقابت‌ها فرستاد، اما فرصت خوبی فراهم شده تا جوانان هندبالیست، خودشان را نشان بدهند.

رقبای ایران در مالمو شرایط بازی‌های سنگینی را برای ملی‌پوشان فراهم می‌کنند.

دقیقا همین طور است. اسپانیا، اسلوونی و سوئد تیم‌های قدرتمندی هستند و جزو 10 تیم برتر اروپا و جهان به شمار می‌روند. اسپانیا نایب قهرمان اروپاست و سوئد با یک گل در ثانیه آخر به آلمان قهرمان اروپا باخت. ما با حریفان قدری روبه‌رو هستیم، اما این بازی‌ها را یک فرصت می‌بینیم.

چه فرصتی؟

ما نمی‌توانیم با این رقبا بازی‌های رسمی یا تدارکاتی انجام بدهیم زیرا برنامه زمان‌بندی شده آنها در هندبال جهان مشخص است. بنابراین چنین فرصت‌هایی که برای رودررو شدن با آنها به وجود می‌آید برای هندبال ایران از هر نظر مناسب و مطلوب است. می‌توانیم سطح هندبال ایران را با برترین‌ها بسنجیم و پس از شناخت شرایط موجود برنامه‌ریزی کنیم.

آن طور که پیداست، مصدومیت‌های بازیکنان تمرینات را مختل کرده است.

بله. نتوانستیم با همه نفرات تمرین کنیم و این از مشکلات اردوی کنونی ماست. غیبت و مصدومیت سعید حیدری‌راد، سلامان بربط، احسان ابویی، مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، امید سه‌کناری، سعید پورقاسمی، الهه‌کرم استکی، دانیال کمایش‌نژاد و محمدرضا رجبی همراه با عدم حضور سجاد استکی و علیرضا موسوی ـ که در قطر و رومانی مشغول بازی‌های باشگاهی هستند و مجوز حضور در تمرینات و اردوها به آنها داده نمی‌شود ـ و تازه رها شدن مجتبی حیدرپور و پویا نوروزی‌نژاد که از مصدومیت درازمدت رهایی یافته و هنوز شرایط مسابقه را پیدا نکرده‌اند، سرمربی تیم ملی را کلافه کرده است.

چرا تیم ملی این همه بازیکن مصدوم دارد؟

مصدومیت جزئی از ورزش است.

منظــورم این است که با وجود داشتـن بدنســاز خارجی که تعریفش را هم زیاد می‌کنند چرا تیم ملی با این همه بازیکن مصدوم روبه‌روست؟

نناد نارادای کارش را بلد است. این نکته را فقط من نمی‌گویم بلکه تعدادی از منتقدان فدراسیون هم با دیدن کار این مربی وی را تائید کرده‌اند. تمرینات او علمی و کاملا حرفه‌ای است، اما به نظرم تناسبی بین تمرینات نناد با تیم‌های باشگاهی وجود ندارد که گاه باعث فشار بیشتر و مصدومیت بازیکنان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها