9 کشته در سقوط بالگرد اورژانس

سقوط بالگرد اورژانس در ششمین روز فروردین امسال 9 کشته برجای گذاشت.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۹

به گزارش جام‌جم، عصر ششم فروردین مجروحیت چوپانی با گلوله به امدادگران اورژانس اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد، مرد چوپان اسلحه‌ای در دست داشته که شلیک ناگهانی از آن باعث جراحتش شده بود. با توجه به وضعیت مرد مجروح، بالگرد اورژانس راهی محل حادثه در شهرستان خنج شد، اما در مسیر بازگشت در نزدیکی شیراز دچار سانحه شد و سقوط کرد.

دکتر محمدرضا عالی‌منش، رئیس اورژانس فارس در تشریح این سانحه اعلام کرد: پیش از سقوط بالگرد اورژانس فارس، این بالگرد در ماموریتی دیگر برای انتقال مادر باردار پرخطری عازم شهرستان نورآباد شده بود. بعد از انجام ماموریت اول، بالگرد برای انتقال بیماری که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، به سمت شهرستان خنج پرواز کرد.

وی افزود: پس از اعلام این ماموریت، به خلبان بالگرد، اعلام کردم زمان بازگشت شما مقارن با تاریکی شب است که خلبان گفت من این ماموریت را انجام می‌دهم و چندی پیش نیز پرواز در شب را انجام داده‌ام. پس از بازگشت بالگرد از نورآباد به شیراز و سوختگیری، بالگرد به سمت شهرستان خنج حرکت کرد و پس از سوار کردن بیمار و همراه وی، خلبان به ما اعلام کرد حدود پنج دقیقه دیگر در زمین چمن مشخص شده، فرود خواهم آمد، اما در نزدیکی شیراز سقوط کرد.

دکتر عالی‌منش تعداد جان‌باختگان این حادثه را 9 نفر اعلام کرد و یادآورشد: در این حادثه پنج نفر از کادر پرواز، دو تکنیسین اورژانس فارس و بیمار و همراهش فوت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها