معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید: برجام توانست تهدید هسته ای را از روی میز بردارد و ما می توانیم بدون نگرانی از اقدام ایران برای ساخت کلاهک هسته ای با تهدید موشک های بالستیک این کشور مقابله کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۰
بدون نگرانی با تهدید موشکی ایران مقابله می کنیم!

به گزارش جام جم آنلاین ، بن رودز در نشست خبری که در آستانه برگزاری نشست امنیت هسته ای در واشنگتن برگزار شده بود، گفت: برجام باعث شده است تهدید هسته ای ایران دیگر وجود نداشته باشد.

وی افزود: ایران (به تعهدات خود اساس) برجام پای بند بوده است. من تعهدات عمده را برجسته می کنم زیرا ایران می بایست گام های زیادی را برای عقب راندن برنامه اتمی خود بر می داشت و به باور ما هم اکنون این گام ها را برداشته است؛ ذخایر خود را به خارج از این کشور منتقل کرده است، بخش عمده ای از سانتریفوژهای خود را برچیده است، راکتور اراک را تبدیل کرده است، اجازه اقدامات بازرسی و شفاف سازی را داده است. از این رو باور داریم که آنها به برجام متعهد بوده اند.

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: درباره پرتاب موشک های بالستیک باید بگویم که این (برجام) یک توافق اتمی و مربوط به عقب راندن و مهار کردن برنامه اتمی ایران است. ما همچنین به روشنی گفته ایم که اگر آنان به این دست رفتارها که به باور ما غیر سازنده هستند، مانند موشک های بالستیک، حمایت از تروریسم یا فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه ادامه بدهند، ارتباطی به توافق هسته ای ندارند و مسائلی جداگانه هستند و ما توان واکنش نشان دادن را داریم.

رودز اظهار کرد: هر چند که ما بر اساس توافق هسته ای، کاهشی در تحریم ها صورت داده ایم، اسامی بیشتری را در فهرست تحریم ها قرار داده ایم و تحریم های دیگری را نیز در رابطه با موشک های بالستیک اعمال کرده ایم.

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: آخرین چیزی که باید در این خصوص بگویم این است که به خاطر وجود برنامه موشک های بالستیک بود که ما نیاز به توافق اتمی داشتیم، زیرا خطرناک ترین وضعیت برای آمریکا، اسرائیل و شرکاء و متحدان ما در منطقه زمانی بود که آنها می توانستند فناوری هسته ای را با توانمندی تسلیحاتی ممزوج کنند. واقعیت این است که برجام توانست تهدید هسته ای را از روی میز بردارد و ما می توانیم بدون نگرانی از اقدام آنان برای ساخت کلاهک هسته ای با تهدید موشک های بالستیک آنان مقابله کنیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها