یوهان کرایف درگذشت. فاصله مبتلا شدن وی به سرطان ریه تا درگذشت او خیلی طول نکشید، البته این دوره خیلی سخت و نفس گیر بود.
کد خبر: ۸۹۰۹۵۰
یوهان، اسطوره ای از دیروز تا امروز +تصاویر

به گزارش جام جم ورزشی ، یوهان هم رفت. اسطوره ای که یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان نام برده می شود، اسطوره ای که یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال هلند و البته باشگاه بارسلوناست. یوهان در 68 سالگی درگذشت تا دنیای فوتبال را ماتم زده کند. اکنون خبردرگذشت او تیتر نخست همه رسانه های ورزشی و حتی غیر ورزشی است.

تمام فوتبال های دیشب تحت تاثیر درگذشت یوهان کرایف برگزار شد.

کرایف به عنوان بازیکن در آژاکس درخشش بسیار زیادی داشت او از سال 1964 تا 1973 عضو تیم فوتبال آژاکس بود که در 240 بازی موفق شد 190 گل به ثمر برساند. کرایف در این سال‌ها 7 بار قهرمان لیگ هلند شد و سه بار به قهرمان باشگا‌های ‌اروپا رسید. او در سال‌های پایانی فوتبالش دو سال دیگر در آژاکس بازی کرد که در آن سال‌ها هم به مقام قهرمانی لیگ هلند رسید. آخرین فصل بازیکن این بازیکن در فاینورد هم بار دیگر قهرمانی هلند را برای او به ارمغان آورد تا مشخص شود هرجا کرایف هست قهرمانی هم هست.

ستاره هلندی در سال 1973 به بارسلونا رفت تا فصل جدید موفقیت‌های این تیم آغاز شود.

اسطوره هلندی‌ که در سال 71 موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن اروپا با لباس آژاکس شده بود این افتخار را دو بار دیگر طی سال‌های 73 و 74 در پیراهن بارسلونا تکرار کرد.

بارسلونا با حضور این بازیکن بعد از ناکامی‌های فراوان در دهه شصت موفق شد با شکست 5 بر صفر رئال مادرید رقیب سنتی به مقام قهرمانی در لالیگا برسد.

او طی سالهای 73 تا 78 که در بارسلونا حضور داشت موفق شد در 143 بازی 48 گل به ثمر برساند. او آنقدر در بارسلونا درخشید تا لقب ال‌سالوادور به معنای نجات بخش را از هواداران بگیرد.

فوتبال هلند در دهه 70 عملکردی چشم‌نواز داشت و علاقه‌مندان به فوتبال از تماشای بازی‌های این تیم لذت زیادی می‌بردند. لاله‌های فوتبال اروپا با ارائه یک فوتبال شناور با تکیه بر درخشش ستاره‌هایی چون یوهان کرایف، آری‌ هان و ... به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد.

در این بین نقش کرایف به عنوان کاپیتان بسیار برجسته بود. هلند در جام جهانی 1974 با پیروزی‌های قاطعی که مقابل حریفانی مثل آرژانتین به دست آورد راهی دیدار فینال شد اما در آنجا با شکست مقابل آلمان به عنوان نایب قهرمانی رسید تا این ستاره فراموش نشدنی طعم شیرینی قهرمانی در جام جهانی را نچشد.

کرایف در سال 1976 هم با هلند به مقام سوم جام ملت‌های اروپا رسید.

در سال 1999 در رأی‌گیری فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار کرایوف بعد از پله به عنوان دومین بازیکن قرن بیستم انتخاب شد. او همچنین به عنوان بهترین بازیکن قرن قاره اروپا انتخاب شد.

همچنین نشریه فرانس‌ فوتبال در آماری که منتشر کرده کرایوف را به عنوان سومین بازیکن برتر تاریخ فوتبال معرفی کرده است.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها