وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد علیه رضا ضراب، تاجر ایرانی - ترکیه‌ای و دو شهروند ایرانی با ادعای تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران کیفرخواست صادر کرده است.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۷
«رضا ضراب» در آمریکا دستگیر شد / صدور کیفرخواست علیه دو شهروند ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد علیه سه نفر به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران، پولشویی و تخلفات بانکی کیفرخواست صادر کرده است. یک نفر از این سه نفر در آمریکا دستگیر شده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده علاوه بر رضا ضراب، تاجر ایرانی - ترکیه‌ای، دو نفر دیگر هم به ورود در مبادلات مالی چند صد میلیون دلاری از طرف دولت ایران و سازمان‌های این کشور متهم شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «در دادگاه منطقه‌ای ایالت نیویورک، کیفرخواستی علیه رضا ضراب، شهروند 33 ساله دارای تابعیت ایرانی - ترکیه‌ای مقیم ترکیه، کاملیا جمشیدی، شهروند 29 ساله ایرانی و حسین نجف‌زاده، شهروند 65 ساله ایرانی، به اتهام ورود در مبادلات مالی چند صد میلیون دلاری از طرف دولت ایران و سایر موسسات ایرانی تحت تحریم‌های آمریکا، پولشویی برای پیشبرد این مبادلات غیرقانونی و فریت چندین نهاد مالی از طریق پنهان کردن ماهیت واقعی این مبادلات، صادر شد.»

رضا ضراب، مطابق این بیانیه روز 19 مارس 2016 دستگیر شد و روز 21 مارس در دادگاه فدرال میامی حاضر شد. جمشیدی و نجف‌زاده مطابق این ادعاها، متواری هستند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها