نیروهای امنیتی ارتش و نیروهای امنیت داخلی(پلیس) لبنان موفق شدند 6 سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش دارای تابعیت های سوریه، اردن و لبنان را بازداشت کنند.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۳
6 سرکرده داعش در لبنان بازداشت شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، نیروهای امنیتی ارتش لبنان موفق شدند، چهار عنصر خطرناک سوری داعش و همچنین « ابوعبدالله الاردنی» را بعداز یک عملیات دقیق رصد و تعقیب در شهرک سعدنایل در منطقه بقاع میانی لبنان بازداشت کنند.

پایگاه خبری العهد به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت که این پنج تروریست از منطقه القلمون سوریه فرار کرده و در بلندی های منطقه وادی میرای شهرک عرسال با نیروهای ارتش لبنان درگیر شده بودند و یکی از آنها هنگام بازداشت زخمی بود.

از این عناصر داعش ، کمربندهای انفجاری برای عملیات انتحاری و 150 هزار دلار آمریکا کشف و ضبط شده است.

براساس این گزارش، پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی السفیر هم نوشت که شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی (پلیس) لبنان هم در چارچوب یک اقدام امنیتی موفق و جنگ پیش دستانه علیه تروریسم توانست « خالد الصاطم» سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در استان عکار لبنان را در شهرک الهیشه نزدیک مرزهای لبنان با سوریه بازداشت کند.

الصاطم ( متولد 1990 میلادی) برادر دو تکفیری به نام های «محمد الصاطم» سرکرده قبلی داعش در منطقه وادی خالد استان شمالی لبنان «عکار» و«عمر الصاطم» از سرکرده های داعش در الرقه سوریه است که در فیلم اخیر داعش ، لبنان را به اشغال تهدید کرد.

خالد الصاطم پیشتر راننده خودروهای کوچک مسافربری معروف به « ون» و همچنین صاحب مغازه فروش تلفن های همراه در شهرک الهیشه بوده و حتی یک بار خود را به نیروهای امنیتی لبنان معرفی کرده و از زندان آزاد شده بود.

وی چند بارهم قبل از سوی نیروهای امنیتی ارتش لبنان بازداشت اما هر بار آزاد شده بود.

براساس اعلام منابع امنیتی لبنان، خالد الصاطم اخیرا از سوی عمر الصاطم برادرش به عنوان سرکرده داعش در منطقه وادی خالد لبنان تعیین شده بود به ویژه این که برادر دیگرشان محمد الصاطم از چهار ماه قبل و بعداز تنگ شدن فضای امنیتی در لبنان اصرار داشت تا وادی خالد را به مقصد شهر الرقه ترک کند.

این منابع از خالد الصاطم به عنوان یک گنج اطلاعاتی یادکرده که بازجویی از او می تواند به شناسایی عناصر دیگر داعش، باندهای خفته تروریست های تکفیری و انبارهای سلاح آنها کمک کند.

وی اخیرا به عنوان سرکرده اول داعش در استان عکار لبنان انتخاب شده و تامین سلاح و پول تروریست ها و جذب جوانان لبنانی و تحریک آنها برای پیوستن به داعش و تشکیل باندهای خوشه ای برای استفاده از آنها هنگام نیازهای امنیتی ماموریت اصلی او بوده است.

نیروهای امنیتی لبنان برای بازداشت این سرکرده داعش شهرک الهیشه را محاصره و همه راه های خروجی از آن را مسدود کردند وسپس با یورش به محل اقامت خالد الصاطم او را غافلگیر و بازداشت کردند.

شهرک الهیشه منطقه وادی خالد از مدت ها قبل تحت نظارت و کنترل امنیتی قرار داشت به ویژه بعداز آن که تحرکات گروه های تروریستی تکفیری در آن افزایش یافت.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها