بهار شروعی دیگر است، تا بهار هست، عمربلند طبیعت را مرگی نیست. بهار بوی زندگی می‌دهد، بوی بقا و ماندگاری. شاید به همین دلیل باشد که شروع کارها و برنامه‌ها را هم به بهار موکول می‌کنیم. بهاری که دم از تازگی می‌زند به ما می‌گوید، کهنه‌ها را بدر کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۷
بهارانه‌ای داریم به وسعت ایران زمین

خاطرات کهنه و غم‌انگیز، لباس و وسایل کهنه و ناگرفته و حتی دغدغه‌های نم کشیده که باعث آزارمان می‌شود.

در این بین آنچه به ما کمک می‌کند تا کهنگی را از خود دور کنیم، تازگی بهار است. در سال‌های دور، مردمان مهربان و باصفایی بودند که بهار دور هم جمع می‌شدند، شعر می‌خواندند و شادی می‌کردند.

بعدها که تعدادشان زیاد شد، شادی‌ها را به گروه‌های چندنفره بردند و گله‌گله در شب‌های بهاری دورهم می‌نشستند و شادی می‌کردند و خاطره می‌ساختند. کمی بیشتر گذشت و مهمان دیگری به این جمع‌های کوچک باصفا اضافه شد، جعبه‌ای سخنگو که او را «رادیو» نامیدند، حالا جعبه حرف می‌زد، جعبه می‌خندید و می‌خنداند.

کمی جلوتر بیاییم، جعبه بزرگ‌تر شد، صدای داخل جعبه که از لحن و صدای گرمش شادی را روانه قلب‌ها می‌کرد، به تصویری خندان تبدیل شد که لبخندش دیده می‌شد و چشم در چشم مردمانی که مقابلش می‌نشستند، عیدانه می‌خواند.

این جعبه بزرگ حالا با قاب خاکستری‌اش عضوی ثابت از خانه‌های ماست، عید و نوروز بدون آن معنی ندارد، تلویزیون با هر شکل و برند و اندازه‌ای باید در لحظه تحویل سال روشن باشد، موسیقی‌های شاد، ویژه برنامه‌ها و فیلم‌های طنز با آدم‌های اتوکشیده به جزء جدانشدنی جمع‌های نوروزی تبدیل شده است.

رسانه ملی این روزها همان جعبه سخنگوست که با دو رسانه رادیو و تلویزیون مهمان نوروزی خانه‌هاست. عملکرد این رسانه در سال‌های متمادی نشان می‌دهد عید، محملی برای نزدیکی بیشتر این رسانه‌ها به مردم است.

در خانه‌ها در تمام ایام نوروز به روی برنامه‌های نوروزی شاد رادیو و تلویزیون باز است و مردم فارغ از دغدغه‌های روزانه زمان بیشتری با این رسانه‌ها می‌گذرانند بنابراین رسانه ملی مسئولیت و تعهد مضاعفی را برای حفظ همدلی با مردم احساس می‌کند.

هرچند سالی که گذشت برای رسانه ملی، توام با حاشیه‌ها و دشواری‌هایی بود که مهم‌ترینش را می‌توان در کاهش بودجه و اعتبارات آن دید، ولی رسانه ملی به مدد همدلی، استقبال و همراهی مردمش همچنان پای ثابت جمع‌های خانوادگی در روزهای شاد نوروز است و با برنامه‌هایش بر این شادی‌ها می‌افزاید.

قرار است امسال رسانه ملی بهاری باشد به وسعت خاک ایران زمین و سفره‌اش را به وسعت دل‌های شاد مردم میهن مان پهن کرده و با عیدانه‌هایی شاد میزبانی کند.
نوروز در کنار رسانه مردمی‌تان شادِ شادِ شاد.

کتایون مصری - معاون خبر و دبیر گروه رادیو و تلویزیون (ویژه نامه نوروزی جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها