وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با کری

لاوروف: این اقدامات آمریکا بود که القاعده و داعش را ایجاد کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که حزب الله از خروج جزئی روسیه از سوریه آسوده خاطراست زیرا این اقدام مسکو تاثیری در قدرت نظامی که به ارتش سوریه و همپیمانانش در نبرد علیه گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره ندارد».
کد خبر: ۸۹۰۴۶۷
خروج جزئی روسیه از سوریه تاثیری در نبرد علیه داعش ندارد

به گزارش جام جم آنلاین ، شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: ارتش سوریه قادراست از مناطق مختلف این کشور حمایت و در مناطقی که تحت اشغال ترویست های تکفیری است، پیشروی کند.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: کاهش تعداد نیروهای روس در سوریه تغییر در معادله قدرت فزاینده ارتش سوریه و همپیمانان آن ندارد.

وی تاکید کرد: حزب الله مانند گذشته همچنان در میدان نبرد با تروریست ها باقی می ماند و هیچ تغییری در اقدامات وطرح ها و سطح آمادگی آن داده نشده و تصمیم خود برای رویاروئی با تکفیری ها را برای این که به راه حل سیاسی در سوریه دست یابیم، ادامه می دهد.

شیخ نعیم قاسم با بیان این که حزب الله از اقدامات میدانی در سوریه خرسند است، اظهارداشت: به نظر ماه تفاهم برای توقف عملیات نظامی در سوریه فرصتی برای حل سیاسی بحران است و از این که مذاکرات ژنو درچارچوب نشست وین به حل سیاسی این بحران منجر شود، استقبال می کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: تغییراتی که موجب نگرانی شود، وجود ندارد و کسانی که گاهی احساس نگرانی و گاهی احساس خوشحالی می کنند، قدرت درک واقعیت ها را ندارند.

وی افزود: معتقدیم که گزینه های ملت سوریه پایه و اساس هر گونه نتیجه سیاسی در انتخابات و تشکیل حکومت است و تا زمانی که این مسیر وجود دارد، ما موفق شده و سود برده ایم و این روند را ادامه می دهیم.

توصیه به سعودی برای خروج از باتلاق یمن

شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود با بیان این که «شنیده ایم سعودی تلاش دارد در مواضعش نسبت به یمن بازنگری و عقب نشینی و حملات علیه یمن را براساس آنچه اعلام کرده است، کاهش دهد»، اظهارداشت: ما سعودی را که در تجاوزش علیه یمن موفق نخواهد شد، به حل سیاسی پرونده یمن تشویق می کنیم تا بتواند از باتلاقی که در آن گرفتار شده است، خارج شود.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اگر امروز سعودی از باتلاق یمن خارج شود ، خسارتش بسیار کمتر از فردا و یا پس فردا خواهد بود به ویژه این که حل سیاسی پرونده یمن به نفع همه طرف ها است.

وی خاطرنشان کرد: تجاوز وحشیانه ای که سعودی علیه یمن رهبری می کند، هیچ نتیجه ای ندارد مگر این که تصمیم برای رویارویی را افزایش می دهد و مخالفت با نتایجی که سعودی ها برای آن تلاش می کنند، به دنبال دارد.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات داخلی لبنان از جمله بحران زباله ها اشاره کرد و خواستار حل وفصل آنها شد.

معاون دبیرکل حزب الله با تاکید به این که « راه حل ها در لبنان باید همیشگی و نه مقطعی و موقت باشد»، تصریح کرد: متاسفانه بگومگوهای سیاسی و طائفه ای و برخی منافع مالی وتحرکات مانع ایجاد راه حل ها برای مشکلات لبنان شده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها