سردار سلیمانی در دیدار با هیئت حماس:

مشکلات ما با عربستان به پایان خواهد رسید

فرمانده کل سپاه قدس در دیدار با هیئتی از جنبش حماس در تهران، درباره حمایت ایران از فلسطین سخن گفت.
کد خبر: ۸۹۰۳۸۳
مشکلات ما با عربستان به پایان خواهد رسید

به گزارش جام جم آنلاین ، شبکه المیادین لبنان از دیدار هیأتی از جنبش حماس که بهمن‌ماه به تهران سفر کرده بود، با سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، تهران دست‌ از حمایت ملت مظلوم فلسطین برنخواهد داشت.

موسی ابو مرزوق، عضو ارشد حماس با سفر به بیروت به صورت محرمانه با مسئولان ایرانی و حزب الله دیدار کرد؛ در همین هنگام فایلی صوتی از گفت‌وگوی ابومرزوق با یکی دیگر از مسئولان این جنبش به بیرون درز پیدا کرد.

وی دراین نوار صوتی حمایت ایران از فلسطین را «دروغ بزرگ» توصیف کرد و تهران را متهم کرده بود از حماس برای برقراری روابط با طرف های دیگر استفاده می‌کند.

پس از آن، گروه نزدیک به ایران داخل حماس تلاش کردند این موضوع را مهار کند تا شکاف اختلافات عمیق‌تر نشود.

ابومرزوق به بیروت بازگشت و تلاش کرد با مسئولان ایرانی دیدار کند؛ اما یک پیام واضح دریافت کرد: «بازی به پایان رسید».

اما پایان بازی، پایان تلاش‌ها برای نزدیکی با تهران نشد و هیاتی از حماس به ریاست «محمد نصر»، «اسامه حمدان» به همراه دیگر گروه‌های فلسطینی راهی ایران شدند تا در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

یک عضو حماس: تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت، ایران است

بر اساس این گزارش، هیات فلسطینی با تعداد زیادی از مسئولان ایرانی از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد؛ اما دیدار مهمتری که خبری شد، دیدار با قاسم سلیمانی، فرمانده کل سپاه قدس بود.

المیادین به نقل از منابع آگاه نوشت: در دیدارهای میان هیات حماس، سلیمانی درباره تصویری کامل از مرحله آینده صحبت و اعلام کرد شرایط قبل از 2011 که روابط بر پایه آنها بنا شده بود، ممکن نیست که با همان شروط و قواعد ادامه یابد.

المیادین در ادامه به نقل از یک منبع آگاه در جنبش حماس اعلام کرد: جهان از زمان بهار عربی تغییر کرده است. نه ایران، آن ایران است و نه حماس، آن حماس. اما تهران و حماس هر دو به دنبال حضور یک مقاومت قوی در فلسطین برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی هستند و به همین دلیل باید پایه‌های جدیدی در روابط وضع شود.

این عضو حماس افزود: طی سال‌های گذشته اشتباهات بسیاری رخ داده که برخی از آنها از جانب حماس و برخی از جانب ایران بوده؛ اما ما هر دو طرف می‌دانیم که مقاومت در خطر است و ما می‌دانیم تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت، ایران بوده و تجربه این را ثابت کرده است.

طبق گزارش المیادین، سلیمانی در ادامه به تفصیل درباره واقعیت مقاومت و دیدگاه ایران نسبت به آن صحبت کرد و بر اساس اعلام منابع آگاه سلیمانی از سخنان ابومرزوق بسیار ناراحت بود؛ چرا که ابومرزوق در تماس مستقیم با ایران بوده و بهتر از هر کسی می‌داند تهران در سخت‌‌ترین شرایط هم از حمایت مقاومت دست برنداشته است.

از جمله مسایلی که سردار سلیمانی در دیدار با هیات فلسطینی مطرح کرد به شرح زیر است:
موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد آن ثابت و راسخ و بدون تغییر بوده؛ ما با صدای بلند تاکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده، نه هیچ موضوع دیگری. محمد جواد ظریف وزیر خارجه فقط یک ماموریت مشخص شده و واضح داشت و این ماموریت توافق هسته‌ای بود. در برابر شما تاکید می‌کنم حتی اگر فشارها و تحریم ها را دهها برابر علیه ما افزایش دهند ما از آرمان فلسطین دست برنمی‌داریم. به همین دلیل کنگره آمریکا بر موضع ضد ایرانی خود علیه ایران اصرار داد و تهران را حامی تروریسم و فلسطین می‌داند.

سردار سلیمانی افزود: مشکلات ما با عربستان تمام خواهد شد. کسانی که با این و آن متحد شدند، ضرر خواهند کرد، همگان به یاد خواهند آورد که چه کسی در کنار چه کسی ایستاده است. نبرد شما طولانی مدت است. باید تمام جهان اسلام از شما حمایت کنند، می‌خواهیم که فسلطین قوی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها