ملی‌ پوش آمریکایی دستگیر شد

عکس | رسوایی بزرگ برای یانکی‌ ها در روسیه

یک آژانس وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد، در پی نتیجه مثبت آزمایش دوپینگ ماریا شاراپووا قهرمان سابق تنیس جهان و یکی از مطرح ترین زنان ورزشکار جهان، همکاری خود را با این تنیس باز روس به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متوقف کرده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۴
تنیسور دوپینگی حکمش از سازمان ملل را هم از دست داد

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از آسوشیتدپرس، در بیانیه دفتر نیویورک برنامه توسعه سازمان ملل آمده است: فعالیت ماریا شاراپووا به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل و هر فعالیت برنامه ریزی شده دیگر ایشان از هفته گذشته (میلادی) تا زمان ادامه تحقیقات در این رابطه به حالت تعلیق در آمده است.

این بیانیه می افزاید: ما همچنان قدردان حمایت وی از فعالیت های سازمان ملل به خصوص کمک به بهبود شرایط پس از فاجعه هسته ای چرنوبیل هستیم.

قهرمان پنج دوره مسابقات گرند اسلم تنیس جهان از 12 مارس (22 اسفند) به صورت موقت از فعالیت های ورزشی و شرکت در مسابقات محروم شده است.

این محرومیت وی به دنبال مثبت بودن آزمایش داروی ممنوعه ملدونیوم صورت گرفته که طبق گفته شاراپووا، از ژانویه سال جدید در فهرست داروهای ممنوعه فدراسیون جهانی تنیس قرار گرفته است.

این در حالی است که وی ادعا می کند به مدت 10 سال این دارو را مصرف می کرده است.

شاراپووا از سال 2007 به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل برای مقابله با فقر و نابرابری اجتماعی فعالیت می کند.

سازمان خیریه وی همکاری نزدیکی با برنامه توسعه سازمان ملل برای تامین اعتبار کمک هزینه تحصیلی کودکان آسیب دیده در بلاروس در پی فاجعه هسته ای چرنوبیل اوکراین داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها