اتهامات تکراری «احمدشهید» علیه ایران

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، دیروز در سی و یکمین نشست رسمی شورای حقوق بشر بار دیگر کشورمان را به نقض حقوق بشر متهم کرد، اما در عین‌حال گفت در برخی موارد پیشرفت‌هایی حاصل شده است. او مدعی نقض حقوق و سانسور رسانه‌ها، اعدام‌های غیرقانونی، بازداشت‌های خودسرانه و نقض حقوق اقلیت‌ها شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۲

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر کشورمان در پاسخ به گزارش شفاهی احمد شهید، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: انتصاب گزارشگر ویژه برای ایران، نتیجه فرآیندی غیرعادلانه، گزینشی و سیاسی است که کاملا در تقابل با اصل همکاری برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر است.

عضو هیات نمایندگی ایران از ادعاهای مطرح شده از سوی احمد شهید انتقاد کرد و گزارش او را نامتوازن و غیرمنصفانه خواند. وی گفت: بر اساس اصول شورای حقوق بشر، برخورد با کشورها نباید گزینشی و سیاسی باشد و گزارش‌ها نیز باید بی‌طرفانه و حرفه‌ای باشد، اما متاسفانه گزارشگر سازمان ملل این اصل را نادیده می‌گیرد.

به گزارش فارس، در این نشست نمایندگان چند کشور از جمله روسیه، چین، سوریه، کوبا، ونزوئلا، عراق و چند کشور دیگر از رویکرد سیاسی شورای حقوق بشر و احمد شهید در قبال ایران، انتقاد کردند. اما نمایندگان کشورهای غربی از جمله اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا به انتقاد از ایران پرداخته و خواستار همکاری بیشتر تهران شدند. نماینده رژیم صهیونیستی هم از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد.

در واکنش به این اتهامات، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با رادیو نیوزیلند تصریح کرد: ایران تنها کشور منطقه است که تحقیقات حقوق بشر در آن انجام می‌شود، ولی این تحقیقات سیاسی‌اند و حقوق بشری نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها