سورینام؛ آمریکای جنوبی

سفر به کوچک زیبا

ادگار داویدس را یادتان هست؟! با آن موهای بلند بافت آفریقایی و عینک تیره خاص‌اش که در پست هافبک دفاعی تیم ملی هلند بازی می‌کرد؟! این هفته می‌خواهیم به زادگاه این بازیکن کم حاشیه سفر کنیم. اشتباه نکنید؛ مقصدمان هلند نیست! کشور گمنام سورینام میزبان ما خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۶
سفر به کوچک زیبا

به گزارش جام جم آنلاین،سورینام کشور کوچکی در شمال آمریکای جنوبی است که از نظر جمعیت و مساحت کوچک‌ترین کشور این منطقه شناخته می‌شود.

این کشور از سوی شرق با گویان فرانسه و از غرب با گویان مستقل هم‌‌مرز است، البته همین امر موجب مناقشاتی نیز شده است.

در جنوب سورینام، برزیل و در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد. سورینام در گذشته از مستعمرات پادشاهی هلند بود و به نام گویان هلند شناخته می‌شد.

همان‌طور که گفتیم؛ اگر به تیم ملی هلند در سال‌های گذشته نگاهی بیندازید با بازیکنان شناخته‌شده‌ای روبه‌رو خواهید شد که اصالتی سورینامی دارند.

گرچه در دهه‌ 90، سورینام با ناآرامی‌های سیاسی و چندین کودتا دست و پنجه نرم کرده است، اما نباید نگران امنیت در این کشور بود.

چرا که در سال‌های اخیر نه تنها دیگر خبری از مشکلات سیاسی نیست بلکه استاندارد زندگی در این کشور نیز بالاتر از سطح معمول شده است. آب و هوای سورینام گرم و معتدل است که همین امر بر جذب گردشگر تاثیر می‌گذارد.

با وجود مناظر شگفت‌آور سورینام، صنعت گردشگری این کشور از توسعه‌ بالایی برخوردار نیست. لذا سفر به این نقطه از جهان در عین لذتبخش بودن، ارزان است. با این حال باید جانب احتیاط را رعایت کرد!

پیش از سفر به سورینام لازم است اخبار، گزارش‌های سفر و گردشگری، اطلاعات آب و هوایی و شرایط محلی سنجیده شود، چرا که افراد سودجود منتظرند تا از مسافران از همه جا بی‌خبر سوءاستفاده‌های مالی کنند.

برای عاشقان طبیعت همه چیز در این کشور کوچک وجود دارد. حتی اگر گردشگران به دنبال مناظر طبیعی نباشند، شهرهای سورینام با جذابیت‌های مدرن خود، همه را حیرت‌زده خواهند کرد.

اگر بخواهیم مناطق دیدنی سورینام را فهرست کنیم مطمئنا در رأس آن، اندوخته طبیعی مرکزی سورینام قرار دارد که با وسعت 16 هزار کیلومتر مربع، به علت تنوع زیستی غنی خود در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

اگر محدوده‌های شگفت‌انگیز گیاهی و جانوری به اندازه‌ کافی شما را جذب نکند، قطعا قبه‌های گرانیتی این کار را خواهند کرد.

سنگ‌های یکپارچه‌ غول‌پیکر در بالای جنگل‌های انبوه چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. یکی دیگر از مناطق طبیعی زیبا، جولیاناتاپ، بلندترین کوه سورینام است که با فضای سرسبز اطراف خود، مکانی مناسب و چشمنواز را برای کوهنوردان ایجاد کرده است.

پارک طبیعی برونزبرگ، برای افراد ماجراجو بهشتی بی‌نظیر است. گرچه راه رسیدن به این پارک، گذر از جاده‌ای سنگی و سخت در میان درختان انبوه است، اما دیدن گیاهان محلی و حیات وحش آن، ارزش این همه زحمت را دارد.

البته کمک گرفتن از یک راهنمای تور بسیار توصیه می‌شود. در نهایت اگر بخواهیم به یکی از زیباترین مناظر طبیعی سورینام اشاره کنیم قطعا رودخانه‌ کوپنام خواهد بود.

این رودخانه به همان اندازه که زیباست، بزرگ و طویل است. کوپنام با عبور از جنگل‌های انبوه و بسیاری از مناطق کوهستانی، در انتها به رودخانه‌ ساراماکا می‌پیوندد و به اقیانوس اطلس می‌ریزد.

پل بیلی روی این رودخانه از نقاط قابل توجه است که با ایستادن روی آن می‌توان منظره‌ای عالی را مشاهده کرد.

از مناظر طبیعی که بگذریم نوبت به پایتخت می‌رسد که آنچنان تاریخی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. پاراماریبو، بزرگ‌ترین شهر سورینام، در سواحل رودخانه سورینام قرار دارد.

آب و هوای این منطقه گرمسیری و بدون یک فصل خشک است لذا به هنگام جمع‌آوری اسباب سفر، از برداشتن چتر نباید غافل شد!

در این شهر بناهای تاریخی بسیار و همچنین هتل‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد. پاراماریبو به دلیل بافت نژادی متضاد خود از جمله هندوها، دورگه‌ها، چینی‌ها، اروپایی‌ها و اندونزیایی‌ها مشهور است.

همین تقابل نژادی موجب شده تا تعداد گسترده‌ای از ساختمان‌های مذهبی در این شهر وجود داشته باشد.

به عنوان مثال دو کنیسه، یک مسجد، و دو ماندیر (معبدهندو)، یک کلیسای اصلاح‌طلب هلندی و یک کلیسای اعظم کاتولیک رمی (کلیسای اعظم کاتولیک رمی سن‌پیتروسنپاول که در سال ۱۸۸۵ از چوب ساخته شده) قرار دارند.

تصور می‌شود این کلیسا، بزرگ‌ترین ساختمان چوبی در کشورهای آمریکایی باشد، اما فعلا برای مرمت و بازسازی بسته است.

چطور برویم؟

سورینام در ایران سفارتخانه ندارد و برای تهیه‌ ویزا راه درازی در پیش رو خواهد بود، چرا که باید به کشور سوم سفر کرد.

از بین کشورهایی که سورینام در آنها سفارتخانه دارد تنها چین، هند و اندونزی در آسیا قرار دارند. قید پرواز مستقیم به این کشور را نیز باید زد!

بنابراین، سفر ساده‌ای نیست و با مطالعه گزارش‌هایی از این نوع باید ببینید ارزشش را دارد که سختی چنین سفری را تحمل کنید یا نه.

نرگس انصاری

ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها