سخنگوی کاخ سفید توانایی های موشکی ایران را از جمله دلایل خواست واشنگتن برای توافق با ایران و اطمینان از عدم مجهز شدن موشک های بالستیک ایران به کلاهک های هسته ای برشمرد و تصریح کرد: در روزهای آینده از آزمایشات بیشتر موشکی ایران نباید تعجب کرد.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۵
نباید از آزمایش های بیشتر موشکی ایران تعجب کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، جاش ارنست در نشست خبری روز چهارشنبه توانایی های موشکی ایران در محدوده خارج از استانداردهای بین المللی را نگرانی آمریکا و دیگر کشورهای جامعه بین المللی خواند.

وی توانایی های موشکی ایران را یکی از دلایل خواست واشنگتن برای مذاکرات و دستیابی به توافقنامه موفقیت آمیز با ایران بمنظور اطمینان از عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای دانست.

وی با اذعان بر پیشرفت های ایران در بهبود توانایی های موشکی، اطمینان از عدم تجهیز موشک های بالستیک به کلاهک های هسته ای را برای آمریکا و همپیمانانش در منطقه بسیار مهم خواند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه بر افزایش تلاش های آمریکا و دیگر همپیمانانش به منظور ایجاد محدودیت در پیشبرد برنامه های موشکی خارج از معاهدات بین المللی ایران تاکید کرد و ادامه اجرای تحریم ها علیه برنامه موشکی ایران و مشخص کردن اقلام ممنوعه برای ارسال به ایران را از جمله تمهیدات آمریکا برشمرد.

ارنست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران در حال حاضر در فصل عملیات های نظامی است، اظهار داشت که از مشاهده نمونه های بیشتری از آزمایش های موشکی روزهای اخیر ایران در روزهای آینده نباید تعجب کرد.

وی افزود: واشنگتن در حال بررسی این موضوع است که آیا مطرح کردن آزمایشات موشکی ایران در شورای امنیت لازم است یا خیر.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها