موافقت ملکه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

به رغم تلاش خاندان سلطنتی برای ابراز بی طرفی خود، یک روزنامه انگلیسی مدعی شد ملکه این کشور حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۵
موافقت ملکه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه «سان» مدعی شد به اطلاعاتی دست یافته است که بر اساس آن معلوم می‌شود ملکه انگلستان در دیدار با «نیک کلگ» رهبر پیشین حزب لیبرال دموکرات، از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده است.

سان در ادامه آورده است در این دیدار ملکه به کلگ گفت، معتقد است اتحادیه اروپا در مسیری اشتباه پیش می‌رود.

این در حالی بعد از انتشار این خبر کاخ باکینگهام در بیانیه ای که در روزنامه گاردین به چاپ رسید اعلام کرد: «ملکه در موضوع همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا، دیدگاه سیاسی بی‌طرفانه‌ای دارد».

انگلیس خود را برای برپایی همه پرسی تاریخی 3 تیر 1395 در خصوص ماندن یا نماندن در اتحادیه اروپا آماده می کند.

در همین حال مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، خروج احتمالی این کشور را از اتحادیه اروپا، بزرگ ترین تهدید داخلی علیه اقتصاد انگلیس توصیف کرد.

کارنی در مباحثه با نمایندگان مجلس عوام انگلیس گفت: «این مسئله (خروج از اتحادیه اروپا) بزرگ ترین تهدید داخلی علیه ثبات مالی است.»

وی تأکید کرد، بحث بر سر ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا همچنین تهدید علیه بازارهای تجارت و سرمایه گذاری، مسکن و مالی را تشدید می کند.

وی هر چند در ادامه متذکر شد، تهدیدات بین المللی همچون نوسانات اخیر در چین مشکل بزرگ تری برای اقتصاد داخلی انگلیس محسوب می شوند.

وی همچنین گفت، نسبت به اینکه برخی شرکت های مالی در خصوص جا به جایی پس از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا برنامه ریزی می کنند، آگاه است.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد، با وجود بحث داغ نمایندگان مجلس عوام انگلیس در حمایت از کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کارنی تأکید کرد بانک مرکزی انگلیس همچنان بر پاسداری از ثبات مالی تمرکز می کند و هیچ موضعی در خصوص عضویت در اتحادیه اروپا اتخاذ نکرده است.

منبع:پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها