یک کارشناس مسائل اروپا گفت: انگلیس می خواهد یکسری امتیازاتی را از اتحادیه اروپا بگیرد و خواهان این مسئله است که برخی از مقررات اروپایی تغییر داده شود.
کد خبر: ۷۵۶۶۶۸
انگلیس بدنبال امتیازگیری است

سعید خالوزاده، کارشناس مسائل اروپا امروز سه شنبه در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص همه پرسی در انگلیس و ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا سخن گفت.

سعید خالوزاده اظهار داشت: در این زمینه می توانیم دو علت عمده را مطرح کنیم؛ یک به خاطر مشاغل داخلی که در این کشور وجود دارد و رقابتی که بین حزب محافظه کار و سایر احزاب مخالف و رقیب وجود دارد و در واقع این همه پرسی پاسخی به برخی از افکار عمومی انگلیس است که مخالف عضویت در اتحادیه اروپا و خواستار خروج انگلیس از این اتحادیه هستند.

وی افزود: نکته دوم در این زمینه در ارتباط با اتحادیه اروپا است که در سال های اخیر مناسبات انگلیس با اتحادیه اروپا چالش بر انگیز شده است و ما شاهد یکسری اختلافات بین اتحادیه اروپا و انگلیس هستیم. در واقع انگلیس می خواهد یکسری امتیازاتی را از اتحادیه اروپا بگیرد و خواهان این مسئله است که برخی از مقررات اروپایی تغییر داده شود. این مقررات نیز در مورد مسائل مالی و اقتصادی و اجتماعی و بحث های مهاجرتی است که در این چارچوب انگلیس می خواهد یکسری از قوانین اتحادیه اروپا اصلاح شود.

خالوزاده اذعان داشت: البته این موارد در چارچوب معادلات سیاسی در داخل انگلیس است و به هر حال نخست وزیر انگلیس از حزب محافظه کار است و می خواهد به آن دسته ای که به اتحادیه اروپا بد بین هستند القا کند که انگلیس برخی از خواسته های خود را با اتحادیه اروپا مطرح می کند و ما نیز از ایده های شما حمایت می کنیم و با اتحادیه اروپا گفت و گو خواهیم کرد و حتی در چارچوب خواست انگلیس برخی از مقررات و قوانین تغییر خواهد کرد.

این کارشناس مسائل اروپا گفت: البته انگلیسی ها خروج از اتحادیه اروپا را حمایت نمی کردند و این روند در یک سال اخیر تغییر کرده است که نقطه اوج این مسئله بحث رفراندوم جدایی اسکاتلند از انگلیس بود که یکی از 4 بخش بریتانیای کبیر است و این موضوع شرایطی را به لحاظ ذهنی آماده کرده است که می تواند تغییر و تحولات بزرگ و عمده ای در انگلیس و در چارچوب مناسبات با اتحادیه اروپا شکل بگیرد.

خالوزاده افزود: مسئله مهاجرت برای انگلیسی ها بسیار مهم است و کامرون، نخست وزیر انگلیس هشدار داد که ما سیستمی را در کشور ایجاد نکردیم که هر مهاجری از کشورهای اروپایی به انگلیس وارد شود و به محض ورود از امتیازاتی بهره مند شود که مردم انگلیس در طی قرن های گذشته بدست آوردند و این امتیازات را نمی دهیم. کامرن به طور ملموسی بیان کرد که مهاجرین باید حداقل 4 سال در انگلیس کار کنند تا از امتیازات برخوردار شوند که این مسئله مخالف مقررات اتحادیه اروپا است و اروپایی ها نیز با این مسئله مخالفت کردند و بیان کردند این کار انگلیس چالشی را در روابط با کشورهای اروپایی ایجاد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها