رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

تصادفات رانندگی سالانه جان 16هزار نفر را می گیرد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، گفت: آمار تصادفات حکایت از این دارد که در سال ۱۶ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۲
تصادفات رانندگی سالانه جان 16هزار نفر را می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین ، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری میان واحد فراهم‌آوری اعضای نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (بیمارستان مسیح دانشوری)‌ و پلیس‌ راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به امضا رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه، گفت: امضای این تفاهم‌نامه با هدف همکاری دوجانبه در راستای ترویج فرهنگ اهدای اعضا بود، قطعاً می‌تواند باعث نجات جان بسیاری از افراد جامعه که نیازمند اهدای عضو هستند شوند.

سردار تیمور حسینی با بیان اینکه امروزه بیش از 25 هزار نفر از هموطنان ما به دلایل مختلف در انتظار اعطای عضو هستند، تصریح کرد: متأسفانه آمار تصادفات حکایت از این دارد که در سال 16 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد افراد زیادی دچار مرگ مغزی می‌شوند که من موارد زیادی را طی 30 سال خدمت خود در راهنمایی و رانندگی به چشم دید‌ه‌ام.

وی با اشاره به اینکه باید اهدای عضو به یک رفتار بدیهی تبدیل شود، افزود: متأسفانه یکی از معضلات موجود در جامعه این است که رفتارهای غلط به رفتارهای بدیهی تبدیل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تأکید کرد: عواطف نباید مانع از کارهای خداپسندانه شود و قطعاً یک نفر که مرگ مغزی شده می‌تواند حداقل جان 3 انسان دیگر را نجات دهد.

سردار حسینی پیش‌گیری از تصادفات را هدف مهم پلیس دانست و افزود: البته چون متغیرهای زیادی باعث وقوع تصادفات می‌شود این عدد هرگز به صورت مطلق به صفر نمی‌رسد در هر صورت امیدواریم در کنار همه اهدافی که داریم بتوانیم فرهنگ اهدای عضو را در جامعه ترویج دهیم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها