بحران مالی پرسپولیس و بدهی‌های ارزی و ریالی این باشگاه چنان جدی است که با وجود بازی‌های زیبا و امید به قهرمانی سرخپوشان، مدیرعامل باشگاه را ناچار کرد سفره دلش را بگشاید؛ او این هشدار را داد که پرسپولیس نه‌تنها با خطر کسر امتیاز که با لغو پروانه حرفه‌ای از سوی فیفا مواجه‌است!
کد خبر: ۸۸۶۳۰۳
خطر انحلال بیخ گوش پرسپولیس

به گزارش جام جم ورزشی ، چند بازی زیبا و تماشاگرپسند و انتخاب برانکو به عنوان بهترین مربی نیم فصل اول بدجوری طرفداران پرسپولیس را برای بازگشت این تیم به سکوی قهرمانی لیگ امیدوار کرد و خیلی‌ها مشکلات مالی این باشگاه را فراموش کردند. با این حال چند روز پیش بود که حسین عبدی سخنگوی باشگاه پس از نشست هیات مدیره بصراحت از ادامه بحران مالی باشگاه خبر داد؛ بحرانی که علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس را ناگزیر کرد دیروز با ترتیب دادن یک نشست خبری بخشی‌هایی از آن را بازگو کند.

مهم‌ترین و جدی‌ترین بخش نگرانی‌های مالی پرسپولیس، طلبکاران بین‌المللی باشگاه هستند؛ طاهری در این خصوص گفت:

در حال حاضر 12 پرونده داریم که دو تا از آنها را حل کردیم و با یکی دیگر هم توافق کردیم تا قسطی پرداخت کنیم. امیدوارم با توجهی که عزیزان‌مان یعنی هواداران دارند، کارها خوب پیش برود. در واقع آنها بدون این‌که اسم‌شان آورده شود، به ما کمک کردند. بدهی‌های بین‌المللی می‌تواند حتی پروانه حرفه‌ای باشگاه را لغو کند یا به کسر امتیاز بینجامد. خواص در این مواقع خیلی به ما کمک کردند تا مشمول جریمه‌ها و تنبیهات کمتری شویم. همین الان احکام جدید زیادی به ما داده شده است.

او در پاسخ به این سوال که نظرش درباره نگرانی هواداران پرسپولیس برای کسر امتیاز از این تیم چیست، گفت: تا همین الان که در خدمت شما هستم، جلوی کسر 18 امتیاز را گرفتیم. چند پرونده را پرداخت کردیم. کسی هم خبردار نشده. این قول را می‌دهیم که ان‌شاءالله کسر امتیاز نشود و پشتوانه ما بعد از خدا هواداران هستند که به ما کمک می‌کنند.

وی بدهی مالیاتی و طلب مربیان و بازیکنان سابق و کنونی تیم را از دیگر دغدغه‌های مالی این باشگاه دانست و گفت: کادر فنی فصل گذشته 40 درصد قراردادشان را گرفته بودند و امسال 60 درصد باقیمانده را پرداخت کردیم و 60 درصد امسال را هم دادیم. بازیکنان ما هم چیزی بالای 40 ـ 50 درصد را گرفتند و مطالبات آنها را هم دادیم، در تلاشیم مطالبات بازیکنان را تا 60 درصد در روزهای آینده پرداخت کنیم.

وی درباره پیشنهاد یک میلیون دلاری برانکو و برنامه‌اش درباره تمدید قرارداد این مربی هم عنوان کرد: این‌که برانکو پیشنهاد دارد، چیز جدیدی نیست و او تاکنون چند پیشنهاد داشته است. با تعاملات صورت گرفته، قرارداد او را تمدید می‌کنیم تا همه از نگرانی در بیایند. برنامه بلندمدت داریم و قطعا در این برنامه برانکو نقش موثری دارد. با او برای فصل بعد به توافق اولیه رسیده‌ایم.

وی علاوه بر کمک هواداران یک راه دیگر را برای درآمدزایی مدنظر دارد.

طاهری گفت: یکی از اهداف ما این است که خود ما مجری برگزاری بازی‌ها باشیم. این‌که ما بلیت داربی را 5000 تومان بگذاریم و بازی غیرداربی را هم 5000 تومان بگذاریم در هیچ‌ جای دنیا نیست. من ورزشگاه را اجاره می‌کنم برای یک بازی، طبیعتا همه حقوق مادی و معنوی‌اش در آن زمان مال ماست. از دم درش تا داخل ورزشگاه می‌توانم درآمدزایی کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها