هشت میلیون بده و برو مسابقه؛ این حاشیه‌هایی است که این روزها از دوومیدانی جانبازان و معلولان شنیده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۷۵
8 میلیون بده؛ برو مسابقه!

جام جم ورزشی - داستان از این قرار است که گفته می‌شود فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برای اعزام ورزشکاران دختر و پسرش به مسابقات برون مرزی 8 میلیون گرفته است. این پول بجز ضمانت نامه‌ای است که برای نفرات اعزامی در نظر گرفته شده است.

جالب آن‌که علی‌اصغر‌ هادی‌زاده، رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان گرفتن پول از ورزشکاران را تکذیب نمی‌کند و می‌گوید که این یک کارفوق العاده است و فدراسیون با اعزام ورزشکاران به مسابقات به آنها لطف می‌کند.

گفت‌وگوی جام بانوان با علی‌اصغر‌ هادی‌زاده، رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان، معاون فنی فدراسیون جانبازان، ناظر پارالمپیک و مربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان به روشن شدن ماجرا کمک می‌کند:

آقای‌ هادی‌زاده گفته می‌شود فدراسیون از دوومیدانی کارانش برای اعزام به مسابقات آسیایی ـ اقیانوسیه که 13 اسفند ماه است، هشت میلیون پول گرفته است.

ما از ورزشکار به هیچ عنوان پول نمی‌گیریم. به هیات‌های استانی گفته‌ایم اگر ورزشکاری دارند که شرایطش را دارد و می‌خواهد مسابقه بدهد، اعلام کنند که با اسپانسر به مسابقات بروند.

منظورتان چیست، یعنی پولی نگرفته‌اید؟

حالا خود ورزشکارو خانواده اش می‌توانند اسپانسر شوند یا اداره کل ورزش یا هیات‌ها. البته به آنها گفتیم هر کسی سهمیه بگیرد پولش را می‌دهیم. ما از ورزشکار پول نمی‌گیریم. فقط هیات استان‌ها را می‌شناسیم و آنها پول به حساب واریز می‌کنند. در واقع هیات استان‌ها با ورزشکاران طرف هستند.

اما متولی اصلی فدراسیون و انجمن‌ها هستند. چه دلیلی دارد که از ورزشکار برای رفتن به مسابقه پولی گرفته شود.

یک چیز ساده است ؛ ما تیم ملی را برای ریو انتخاب کرده ایم . تیم ما در قهرمانی جهان قطر که دو ماه پیش بود سهمیه‌های لازم را گرفته است. ورزشکاری که عضوتیم ملی نیست چرا فدراسیون هزینه کند. این کار فوق العاده و اختیاری است.

سوال من در باره دوومیدانی‌کاران دختر است. درباره آنها هم همین نظر را دارید؟

تیم دوومیدانی فرق نمی‌کند، هر چه می‌گویم درباره تیم دختران هم هست. ما برای اعزام بچه‌ها به خارج از کشور معیارهایی داریم و براساس آن تیم ملی را انتخاب و اعزام می‌کنیم.

منظورتان چیست؟

بعضی از ورزشکاران نظرشان این بود که انتخاب نشدیم و الان شرایطش را داریم که برویم و مسابقه بدهیم. ولی از نظر ما این افراد شرایطش را نداشتند.

بجز مسابقات آسیایی و اقیانوسیه، برای مسابقات فزاع امارات هم که اواخر اسفند ماه برگزار خواهد شد هم گفته می‌شود همین مبلغ (هشت میلیون) از بچه‌ها گرفته شده؟

شما همه‌اش می‌گویید این پول را گرفته‌اید. اجباری در کار نبوده بلکه یک فرصت است که اگر ورزشکاری تمایل دارد برود. گفتم که اکثریت این بچه‌ها کلاس بندی بین‌المللی ندارند و حتی تا به حال مسابقه برون مرزی هم نرفته‌اند. فرستادن آنان جزو وظیفه فدراسیون نیست. اگر بچه‌ها به مسابقات می‌روند فدراسیون لطف کرده است.

اما مبلغ زیادی است. ورزشکارانی که دوست دارند پیشرفت کنند و به مسابقه هم بروند، اگر وسع‌شان نرسد حمایتی نمی‌کنید؟

آنها در حد تیم ملی نیستند که حمایت شان کنیم. یک تعداد هم که دارند برای آمادگی می‌روند که مسابقه بدهند. این کار فوق‌العاده است و اختیاری. اگر ورزشکار عضو تیم ملی نیست چرا فدراسیون هزینه کند.

مگر مسابقات دیگری وجود ندارد که دختران دوومیدانی کار شرایط خودشان را برای گرفتن سهمیه بسنجند؟

کسانی که شرایطش را دارند و می‌توانند مسابقه بدهند می‌توانند به رقابت‌های فزاع امارت نروند و پول هم ندهند. در عوض خرداد ماه سال آینده در انتخابی که در تهران برگزار می‌شود شرکت کنند و برای ریو سهمیه بگیرند.

حالا برای این دو مسابقه برون مرزی چند نفر ثبت نام کرده و پول داده‌اند؟

حدودا 100 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در تیم ملی، حداکثر ده تا 12 نفر را برای مسابقات اعزام می‌کنیم. برای فدراسیون که مقدور نیست این همه ورزشکار را به مسابقات برون مرزی بفرستد.

در صحبت‌هایتان گفتید کسانی که در این رقابت‌ها سهمیه ریو بگیرند پولشان را فدراسیون پس می‌دهد. همین‌طور است؟

بله

فکر می‌کنید چند نفرسهمیه بگیرند؟

من فکر می‌کنم از بین 80 نفر دوومیدانی کار زن و مرد که ثبت‌نام کرده‌اند، چهار یا پنج نفر سهمیه بگیرند.

واقعا از همه این نفرات هشت میلیون پول گرفته‌اید؟

قرار نیست به شما بگوییم چقدر گرفته‌ایم. ببخشید مگر وقتی تیم اعزام می‌شود فدراسیون به شما می‌گوید چقدر خرج می‌کند که حالا هم بگوییم.

از صراحت‌تان ممنونم. سوال آخر درباره مسابقات جهانی جوانان آیواز است که تیرماه سال 95 در چک است. گفته می‌شود فدراسیون برای ورزشکارانش زمان‌بندی گذاشته که تا 10 اسفند باید هش میلیون تومان را واریز کنند.

این مسابقات را نمی‌رویم و منتفی شده، چون فدراسیون پول ندارد. فدراسیون هم کاری نکرده است.

مریم عالی زاده / جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها