با آغاز آتش‌بس در سوریه، نیروهای دولتی که از جنگ با دیگر گروه‌های مخالف سوری فارغ شده‌اند، تمام توان خود را برای حمله به مواضع داعش و جبهه النصره گذاشته‌اند که مشمول آتش‌بس نمی‌شوند. در همین راستا اعلام شد ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با افراد مسلح جبهه النصره کنترل شهرک الصراف در شمال‌غرب شهرک ربیعه در حومه لاذقیه را به دست گرفت.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۰

گزارش شده به دنبال درگیری‌های ارتش سوریه با داعش در حماه، ده‌ها تروریست کشته شدند. این در حالی است که عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های داعش و جبهه النصره در تمامی محورها ادامه دارد. از استان دیرالزرو نیز خبر می‌رسد یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح حاضر در این استان، عملیات نظامی خود را علیه مراکز تجمع تروریست‌های داعش افزایش دادند. یک منبع میدانی به خبرگزاری «سانا» خبر داد، در جریان عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در شهر «بوکمال» (130 کیلومتری شرق دیرالزور) 20 داعشی از پای درآمدند.

از سوی دیگر، داعش روز شنبه با سوءاستفاده از آتش‌بس در سوریه که از نیمه‌شب جمعه اجرایی شد، شهرک طیبه و مناطق دیگری را اشغال کرد. داعشی‌ها همچنین با سوءاستفاده از این آتش‌بس توانستند به شهر تل ابیض حمله و برخی مناطق آن را اشغال کنند. در واکنش به این حمله، نیروهای مدافع خلق کرد و نیروهای امنیت داخلی کرد توانستند تمامی پایگاه‌های خود در شهر تل ابیض در حومه شمالی رقه را که در پی حمله داعش از دست داده بودند از این گروه پس بگیرند. به گفته دید‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای کرد کنترل روستای نص تل و شهرک عین‌العروس را پس از درگیری با داعش در دست گرفته و حدود 70 داعشی را از پای درآوردند.

در این میان خبرگزاری تسنیم گزارش داده که روز گذشته گروه‌های مسلح در اطراف حلب آتش‌بس را نقض کردند که با واکنش شدید ارتش سوریه رو‌به‌رو شد. گروه‌های مسلح دیروز شهرک نبل در حومه شمال غربی شهر حلب را با موشک گراد هدف حمله قرار دادند. پس از این حمله موشکی، ارتش سوریه بلافاصله به آن پاسخ داد و سکوی شلیک موشک در منطقه عندان را هدف قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها