نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل با عناد نظام سلطه مواجه بود که در ابتدا شامل دو کشور یعنی آمریکا و شوروی بود و اکنون از این دو ابرقدرت، تنها آمریکا باقی مانده است.
کد خبر: ۸۸۴۹۵۴
پشتوانه​ای دیگر برای قدرت الهام بخشی ایران

دلیل این خصومت هم قانون اساسی و آموزه​های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که اساس آنها را سلطه​ستیزی تشکیل می​دهد؛ اتفاقا اثرگذاری همین آموزه​ها باعث شد که ایران بتواند الهام بخش شود و فراتر از مرزهای خودش، سلطه ستیزی را القا کند و دیگر ملت ها حتی غیرمسلمان ها ترغیب به این امر شوند لذا نظام سلطه، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی جدی می دانست و برای مقابله با این نظام، دو روش را به طور موازی در پیش گرفت که یکی سخت و دیگری نرم بود.

نظام سلطه در روش سخت نتوانست موفق شود اما فکر می کند شاید بتواند در روش نرم موفق شود و از همین رو این روش را تا به امروز ادامه داده است.

در یکی از این اقدامات نرم، نظام سلطه همواره تلاش کرده، الهام بخشی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشد و در این راستا می خواهد مشروعیت نظام را با تردید مواجه کند.

افکار عمومی در سراسر دنیا بخش مهمی از مشروعیت را ناشی از آرای مردم و مقبولیت نظام می داند و بهترین راه برای به چالش کشیدن مدعای دشمنان، رای مردم است.

به همین جهت از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در هر انتخابات حماسه دیگری خلق می شود و میزان مشارکت ما در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در اغلب دوره ها در حدود 70 درصد و بالاتر از آن بوده که چنین مشارکتی در دنیا یک رکورد است.

انتخابات ما و میزان مشارکت در آن صرفنظر از این‌که چه کسی انتخاب شود نشان‌دهنده وفاداری و اعتقاد مردم به نظام است چرا که نشان می دهد مردم حتی اگر اعتراضی به وضع موجود داشته باشند در چارچوب قانون اساسی و با استفاده از رای خود برای تغییر شرایط تلاش می کنند بنابراین توجه بیش از اندازه رسانه ها و سیاستمداران غربی به انتخابات ایران نشان‌دهنده اهمیت انتخابات است زیرا توفیق در انتخابات و مخصوصا بالا بودن آرا نشان‌دهنده مشروعیت نظام و مشروعیت نظام، تقویت کننده قدرت الهام​بخشی آن است و الهام بخشی نظام نیز به سلطه ستیزی فراتر از مرزها منتج می شود.

مردم ما همواره با وجود تمام توطئه ها و القائات پای صندوق‌ها حاضر می​شوند و حتی اگر انتقاد دارند برگه رای به‌دست دارند و انتقادات را در چارچوب قانون اساسی و ساز و کارهای پیش بینی شده انجام می دهند و این نعمت بزرگی است که باید به خاطر آن خدا را شکر کرد و مسئولان هم باید در خدمت به این مردم بیش از گذشته بکوشند.

دکتر علیرضا شیخ عطار - سفیر پیشین ایران در آلمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها