معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: هیچ نامزد و گروهی حق اعلام پیروزی در انتخابات قبل از اعلام مراجع رسمی را ندارند.
کد خبر: ۸۸۴۷۶۰
هیچ‌ نامزدی حق ندارد زودتر از مراجع رسمی اعلام پیروزی کند

به گزارش جام جم آنلاین، محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد ضدامنیتی در طول برگزاری انتخابات نداشته‌ایم، گفت: وضعیت انتخابات در سراسر کشور به ویژه استان‌های مرزی از امنیت و آرامش خوبی برخوردار بوده و هیچ موردی در سطح کشور تاکنون نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: صرفا در 2 تا 3 روز گذشته چند مورد درگیری‌های جزئی بین طرفداران برخی کاندیداها که بسیار هم سطحی بود داشتیم و این درگیری‌ها نسبت به دوره‌های قبلی بسیار کمتر بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: از صبح امروز به صورت لحظه‌ای فضای انتخابات توسط ستاد انتخابات کشور رصد می‌شود و هیچ موردی که حکایت از مشکل امنیتی کند، نداشتیم.

ذوالفقاری با بیان این اینکه در استان‌های درگیری به خصوص سیستان و بلوچستان وضعیت بسیار خوبی را شاهد هستیم، تصریح کرد: در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی انتخابات در شرایط کاملا امنی در حال انجام است و حتی در نقاط صفر مرزی با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

وی از استقرار بالگردها برای حفاظت از صندوق های سیار خبر داد و گفت: تمام نیروها در آمادگی کامل هستند، بالگردهایی که قرار بود در اختیار استان‌ها قرار بگیرد با پشتیبانی نیروهای مسلح در محل ماموریت حاضر شدند و نیروی انتظامی در سطوح گسترده‌ای در قرارگاه‌هایی که تشکیل دادند با هماهنگی بسیج و سپاه کار را دنبال می‌کنند و مشکلی نخواهیم داشت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه از طرفداران کاندیداها می‌خواهیم که نکات امنیتی را رعایت کنند، گفت: تلاش را گذاشته‌ایم که اگر معاندان قصدی داشتند تا امنیت را دچار اخلاق کنند، آن را با آن مقابله و اطلاع رسانی کنیم اما تاکنون هیچ موردی گزارش نشده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: به تمامی استان‌ها ابلاغ شد که هیچ‌کس و هیچ گروهی حق ندارد زودتر از مراجع رسمی و قانونی اعلام پیروزی کند و اگر کاندیدایی رعایت نکند هرگونه عواقب متوجه او خواهد بود.

وی ادامه داد: مواردی را در فضای مجازی داشتیم که کاندیداها تا ساعات باقی‌مانده به اتمام رای اعلام پیروزی کرده بودند که این افراد احضار شدند و تذکرات لازم را دادیم، البته آنها در توضیحات خود گفتند که منظورمان این بوده که ما وضعیت اجتماعی را دیدیم و استنباط کردیم که استقبال نسبت به ما زیاد بوده است، قطعا کاندیداها و کسانی که در صحنه رقابت هستند باید همه موارد را رعایت کنند و به هیچ وجه اعلام نکنند که ما پیروز انتخابات هستیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون لحظه به لحظه فضای مجازی را رصد کرده‌ایم، اظهار داشت: ما مواردی داشتیم که برخی امروز اعلام کرده بودند که از رای خودتان عکس بگیرید و در فضای مجازی قرار دهید که ما تذکرات لازم را به این افراد داده‌ایم و این مسئله نیز برطرف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها