امشب و از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در فینال رقابت های بسکتبال باشگاههای غرب آسیا به دیدار تیم قدرتمند الریاضی لبنان می رود.
کد خبر: ۸۸۳۷۲۰
راهی که پتروشیمی بندرامام تا فینال بسکتبال غرب آسیا پیمود

به گزارش جام جم ورزشی ، پتروشیمی بندرامام به فینال رقابت های بسکتبال باشگاههای غرب آسیا رسید . تیمی که سال گذشته با عنوان سومی رقابت های لیگ حرفه ای از گرفتن سهمیه بسکتبال باشگاههای غرب آسیا بازمانده بود و بالطبع در شروع فصل جاری برای این رقابت ها تدارک ندیده بود. پتروشیمی بندرامام بعد از کناره گیری مهرام و در پی رایزنی دوباره به این دوره از رقابت ها رفت و امشب در فینال بازی می کند. فینال باشگاههای غرب آسیا با الریاضی لبنان برگزار می شود و پتروشیمی بندرامام علاوه بر هدف قهرمانی در این منطقه و با همین تیم از هم اکنون خودش را برای رقابت های دور نهایی باشگاههای آسیا آماده خواهد کرد.اما برای بازی امشب نماینده اول بسکتبال باشگاههای ایران چه خواهد کرد؟

تیم جنوبی یک بار در مرحله گروهی بازی ها با دو امتیاز اختلاف الریاضی را شکست داد و با روحیه ای که از بازی قبلی دارد برابر این تیم قدرتمند لبنانی قرار می گیرد.مهران شاهین طبع سرمربی و بازیکنان مطرح ، ملی و خارجی پتروشیمی بندرامام به خوبی می دانند تکیه کردن به پیروزی قبلی ، اشتباه است بنابراین با تمام قدرت می جنگند زیرا الریاضی با تجارب بین المللی در بسکتبال و در پی لغو تعلیق بسکتبال لبنان به دنبال اثبات قدرت بسکتبال کشورش در منطقه است.

پتروشیمی بندرامام با حدود 15 سال سابقه در بسکتبال ایران و دو بارقهرمانی در لیگ برتر برای نخستین بار از این بازی ها سهمیه حضور در رقابت های دور نهایی بسکتبال باشگاههای آسیا را به دست آورده است. آنها تیمی جوان را برای رقابت های لیگ برتر بسته بودند اما به دنبال کناره گیری مهرام در آخرین لحظه نماینده دوم بسکتبال باشگاههای ایران و مسافر بازی های غرب آسیا در اردن شدند. در این بازی ها دانشگاه آزاد نایب قهرمان فصل پیش و نماینده نخست بسکتبال ایران در نیمه نهایی نتوانست برابر الریاضی به پیروزی برسد اما پتروشیمی بندرامام با شکست شانفیل لبنان فینالیست شد و برای نخستین بار به دور نهایی جام باشگاه های آسیا راه پیدا کرد.

این موفقیت در شرایطی به دست آمد که پتروشیمی بندرامام با وجود استخدام مهدی کامرانی از لیگ چین و تاکوان دین باز هم روی کار گروهی تاکید کرد و تلفیق تجربه و جوانی را در غرب آسیا به نمایش گذاشت . بازیکنانی مانند ادگار سوسا ، بهنام یخچالی ، آرمان زنگنه ، سعید داورپناه ، میثم میرزایی ، موسی نبی پور ،حامد حسین زاده ، مهدی اسماعیلی ، رسول مظفری و جوانان دیگری که همراه تیم به اردن رفتند امشب یکپارچه برای قهرمانی تیم شان تلاش می کنند هر چند هماهنگی نفرات جدید با ترکیبی که در 24 مسابقه در لیگ برتر ایران به میدان رفت کار سختی است اما مهران شاهین طبع و مجموعه کادر مدیریت و فنی در اردن نشان دادند از عهده این کار برآمده اند و تیم شان در یک قدمی نخستین قهرمانی پتروشیمی بندرامام در غرب آسیا و افزودن بر افتخارات بسکتبال ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها