منابع اطلاعاتی «مجتهد» فاش شد

اولین مصاحبۀ جنجالی با افشاگر آل سعود

مجتهد، فردی که اسراری از آل سعود را افشا می کند به علت واقعی توقف حمایت عربستان از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۰
شاهزاده قاچاقچی دلیل توقف حمایت عربستان از ارتش لبنان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العهد، «مجتهد» با انتشار مطلبی اعلام کرد که تصمیم عربستان در خصوص توقف حمایت از ارتش لبنان، ارتباطی به حضور حزب الله در ارتش لبنان و سیاست های دولت این کشور ندارد.

وی بیان کرد: این تصمیم عربستان از شکست این رژیم در مذاکرات آزادی شاهزاده سعودی که چند ماه پیش به جرم قاچاق مواد مخدر در فرودگاه لبنان دستگیر شده بود، نشأت می گیرد.

شایان ذکر است که روز گذشته یک منبع سعودی اعلام کرده بود: عربستان کمک های خود به ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان را متوقف کرده و علت آن مواضع لبنان است.

این منبع سعودی مدعی شد که عربستان همواره حامی کشورهای عربی و اسلامی بوده است و در این میان لبنان سهم زیادی از حمایت ها داشته است.

منبع سعودی ادعا کرد: عربستان با مخالفت لبنان با مواضع خود در منطقه و جهان عرب و عرصه بین المللی به علت اینکه حزب الله لبنان اراده دولت را مصادره کرده، روبرو بوده است.این موضع گیری در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در عدم محکومیت حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد آشکار شد.عربستان این مواضع را تاسف بار و غیرقابل توجیه می داند و این مواضع با روابط برادری میان دو کشور همخوانی ندارد.

این منبع سعودی در ادامه بیان کرد: عربستان اقدام به بازنگری در روابط خود با لبنان کرده و توقف حمایت ها به ارتش لبنان که سه میلیارد دلار آمریکا است در این راستاست.همچنین عربستان کمک یک میلیارد دلاری به نیروهای امنیت داخلی لبنان را نیز متوقف می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها