رژیم عربستان سعودی به دولت لبنان یک هفته مهلت داده تا شاهزاده سعودی را که به جرم قاچاق دو تن مواد مخدر در فرودگاه بیروت دستگیر و زندانی شده است، آزاد کند.
کد خبر: ۸۵۰۶۴۹
مهلت یک هفته‌ای عربستان به لبنان برای آزادی شاهزاده قاچاقچی!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از صدا و سیما ، این شاهزاده سعودی در تلاش بود دو تن مواد مخدر از نوع قرص روانگردان یا کپتاگون را با هواپیمای اختصاصی اش از بیروت به عربستان قاچاق کند و اکنون به « شاهزاده کپتاگون » شهرت یافته است.

عربستان نهایتا تا پایان ماه کنونی به دولت لبنان مهلت داده است این پرونده را ببندد و شاهزاده عبدالمحسن را آزاد کند.

تمام سلام نخست وزیر لبنان که دربار عربستان با وی تلفنی گفتگو کرده به طور کامل خودش را از این قضیه کنار کشیده وبه سعد حریری رئیس جریان المستقبل و نماینده مجلس این کشور سپرده است.

حل این مسئله در مهلتی که عربستان مشخص کرده است ساده نیست به خصوص آنکه اگر نهاد مشنوق وزیر کشور و اشرف ریفی وزیر دادگستری تسلیم فشارهای سعودی شوند و این شاهزاده را آزاد کنند در برابر افکار عمومی لبنان رسوا خواهند شد و اگر تسلیم نشوند نیز از چشم مقامات سعودی خواهند افتاد.

عربستان و شماری از سیاستمداران و حقوقدانان در تلاشند راه برون رفتی پیدا کنند که بتواند دستگاه قضایی شاهزاده سعودی را یا به شیوه قانونی مشکوک یا فرا قانونی آزاد کند به خصوص اینکه عربستان موفق شده است پرونده یکی از شاهزاده های خود را در لندن با فشار و تطمیع مالی ببندد.

نیروهای امنیتی لبنانی بامداد دوشنبه شاهزاده عبدالمحسن بن ولید بن العزیز آل سعود 29 ساله را به همراه پنج سعودی دیگر در داخل فرودگاه بیروت دستگیر کردند.

این شاهزاده و محافظانش از بیست و چهارم ماه کنونی میلادی به عنوان گردشگر وارد لبنان شده بودند و مقصد هواپیمای او نیز از فرودگاه بیروت به منطقه حائل در عربستان بود که شاهزاده سعود بن عبد المحسن بن عبد العزیز آل سعود بر آن حکومت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها