هیاتی از دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر، در مراسم تشییع جنازه مرحوم محمد حسنین هیکل در مسجد الحسین(ع) قاهره حضور یافت.
کد خبر: ۸۸۳۰۳۰

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مراسم تشییع جنازه حسنین هیکل بنا به وصیت وی در مسجد الحسین(ع) شهر قاهره برگزار شد و در مقبره خاندان هیکل در مصر جدید به خاک سپرده شد. حسنین هیکل، نویسنده و روزنامه نگار معروف مصری، چهارشنبه در 93 سالگی درگذشت.

احتمال گفت‌وگوی نظامی آمریکا و ایران درباره سوریه!

آسوشیتدپرس در مطلبی نوشت، آمریکا احتمالا برای حل بحران سوریه وارد گفت‌وگو‌های نظامی با ایران شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات آمریکایی اصرار دارند حضور ایران در پای میز مذاکره به معنی همکاری و تعامل در زمینه‌های نظامی میان این دو کشور نیست. این گمانه‌زنی‌ها در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده، مذاکرات هسته‌ای تنها محور مذاکرات ایران با آمریکاست و تهران در سایر حوزه‌ها حاضر به گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا نیست.

طرح ایران و مجارستان برای طراحی رآکتور 25 مگاواتی

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از طرح مشترک تهران و بوداپست برای طراحی رآکتوری با ظرفیت تولید 25 مگاوات برق خبر داد. به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی در یک کنفرانس خبری در بوداپست، پایتخت مجارستان گفت: هدف ما این است که کاملاً از فرصت‌های تجاری و فنی ایجاد شده توسط این توافق، از جمله پیگیری فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنیم. وی گفت که طرحی آزمایشی با مجارستان برای طراحی یک رآکتور 25 مگاواتی و از آن به بعد توسعه رآکتوری با ظرفیتی تا صد مگاوات داریم. این ظرفیت به گفته آقای صالحی، در آسیا و آفریقا قابل فروش خواهد بود.

ایران در کل منطقه تأثیرگذار است

نخست‌وزیر لبنان با رد برخی ادعاها مبنی بر این‌که لبنان تحت قیمومیت ایران قرار دارد گفت: ایران در کل منطقه و از جمله لبنان تأثیرگذار است و این به معنی قرار داشتن لبنان تحت قیمومیت ایران نیست. به گزارش فارس وبه نقل از خبرگزاری ملی لبنان، تمام سلام در گفت‌وگویی تلویزیونی در مورد سلاح حزب‌الله تصریح کرد: این موضوع به میز گفت‌و‌گوها مربوط است و اما در مورد حضور حزب‌الله در سوریه و سیاست عدم‌‌دخالت، باید گفت بین خواسته‌ها و واقعیت‌ها تفاوت وجود دارد.

تکرار خطاهای قبلی در سوریه

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، سخن گفتن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه را تکرار خطاهای قبلی دانست. امیر عبداللهیان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما تاکید کرد: راه‌حل بحران سوریه که امنیت منطقه را متأثر کرده، صرفاً سیاسی است و برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه، کنترل مرزهای همسایگان این کشور و متوقف کردن تردد تروریست ها ضروری است. وی هشدار داد: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه بویژه در سوریه، یمن و عراق فوری متوقف نشود، امنیت و ثبات منطقه را بیش از پیش متأثر خواهد کرد.

ادعای بررسی درخواست آزادی زنجانی

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی گفت: قاضی دادگاه اعلام کرده درخواست آزادی و لغو بازداشت موقت بابک زنجانی در حال بررسی است. وی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این‌که 30 بهمن رسید اما خبری از تسویه حساب زنجانی نشد گفت: بگذارید فارغ از بحث‌های رسانه‌ای، پرونده جلو برود. شاید در هفته‌های آینده بمب خبری داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها